ליברמן על המיזוג: "ההחלטה התקבלה לפני חודשיים"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס בצהריים בהרחבה ל"מפץ הימני" ולהחלטתו להתמודד יחד עם הליכוד ברשימה משותפת לכנסת: "אנחנו היחידים שיכולים להנהיג את המדינה. אין לנו אלטרנטיבה", הוא אמר בנחישות - "המהלך הזה נעשה במחשבה תחילה"

למחרת ההודעה הדרמטית על התמודדות משותפת עם הליכוד בבחירות הקרובות, כינס בצהריים יושב-ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מסיבת עיתונאים מיוחדת - שבה התייחס בהרחבה למהלך ולתוצאות שהוא מקווה שיוליד. את האירוע העברנו בשידור חי כאן, בחדשות 2 באינטרנט.

ליברמן השיב על שאלות עיתונאים בכפר המכבייה. הוא פתח את דבריו ואמר: "אנחנו מקימים את המחנה הלאומי הרחב, המסורתי וההיסטורי שהוביל את המדינה שנים רבות. כנראה שלעולם לא נוכל להגיע למציאות של שתי מפלגות גדולות, כמו בארצות הברית, אבל חובה לפעול לכך שיהיו כמה כאלה כדי לבטיח משילות ויציבות. הריצה המשותפת (של ישראל ביתנו והליכוד תייצר מציאות חדשה שאין לה אלטרנטיבה אחרת. זו הרשימה היחידה שתוכל להוביל את המדינה בארבע השנים ותשעת החודשים הבאים".

יושב-ראש ישראל ביתנו ציין כי ההתמודדות - בשם "הליכוד ביתנו" - תיעשה במסגרת רשימה אחת, אך לא תוביל לפי שעה לאיחוד בין שתי המפלגות. על האופן שבו נרקם המהלך הסביר: "מדובר בתוצאה של מחשבה תחילה. ההחלטה הסופית התקבלה לפני כמעט חודשיים. חשובים לנו הדרך והכיוון - לחולל רפורמה בשיטת הממשל. היא למעשה החלה אתמול".

על סדר היום האזרחי שאליו התייחס בנאומו אתמול עם ראש הממשלה אמר ליברמן: "אי אפשר להפריד בישראל את הדת והמדינה, מכיוון שאנחנו העם היחידי שיש זהות מוחלטת בין הדת לבין הלאום שלו. החובה היא להפריד בין יהדות לעסקנות. הצורך שלנו הוא לקבל יהדות נטו, בלי מתווכים. עם זאת, ברור שנצטרך להתפשר. אי אפשר לכפות על צד אחד שירות לאומי או צבאי".

ליברמן בחר לתקוף בחריפות את השר מיכאל מהליכוד, שהתבטא אתמול נגד ההתמודדות המשותפת והזהיר כי המהלך עלול לגרור תוצאות הרות אסון לליכוד. "לבי איתו", אמר. "אני מבין את המצוקה שלו בתוך הליכוד ואני מוכן אפילו לעזור לו. הוא כנראה מניח שכמה שידבר - כך הוא יצבור יותר קולות".

יושב-ראש ישראל ביתנו הבהיר כי "לא הועלתה שום אפשרות לרוטציה. אני תומך בבנימין נתניהו כמועמד לראשות הממשלה למשך מלוא הקדנציה". באשר ליום שאחרי הבחירות, אמר כי בכוונתו להישאר שר החוץ.