40 מיליון ליש"ט מ-DHL לא הספיקו למנצ'סטר יונייטד

השדים האדומים החליטו לצאת מהחסות שחתמו ב-2010 עם חברת השילוח, לפרסום על מדי האימונים ■ הסיבה: מעריכים שישיגו סכום גבוה הרבה יותר

מנצ'סטר יונייטד אמנם לא זכתה באף תואר בעונה שעברה, אבל בכל הקשור לעוצמה המסחרית שלה אין שום מועדון בעולם שמשתווה אליה. בסוף השבוע החליטו ראשי השדים האדומים לצאת מהסכם החסות עם חברת השילוח הבינלאומית DHL עליו חתמו ב-2011, במסגרתו היו אמורים לקבל 40 מיליון ליש"ט ל-4 שנים. מדובר בהסכם לפרסום הלוגו של החברה על מדי האימון של שחקני מנצ'סטר יונייטד. יונייטד תצא מההסכם אחרי שנתיים בלבד, שנתיים לפני שהיה אמור להסתיים.

הסיבה להחלטה לצאת מההסכם: במועדון מעריכים כי ניתן יהיה להשיג הסכם גבוה באופן משמעותי מזה שנחתם עם DHL. מה שדחף את יונייטד להבנה כי ניתן להשיג סכומים גבוהים הרבה יותר מחברות מסחריות הוא ההסכם הגרנדיוזי האחרון שחתמה בקיץ עם חברת ג'נרל מוטורס, שהסכימה לשלם ליונייטד 559 מיליון דולר ל-7 שנים כדי להפוך לנותנת החסות הראשית (פרסום על חזית חולצת המשחק של המותג שברולט) החל מעונת 2014/15.

"סיימנו בהצלחה מו"מ שיאפשר לנו יציאה מוקדמת מהסכם החסות על בגדי האימון שלנו עם DHL, והוא יסתיים ב-30 ביוני 2013", נכתב בהודעה הרשמית שהוציאה יונייטד. "העלייה המשמעותית בהסכמים השונים שלנו מאז חתמנו על ההסכם הזה (עם DHL), כמו ההסכם האחרון, המהווה הסכם שיא עולמי לחסות חולצה, על סך 559 מיליון דולר שחתמנו עם ג'נרל מוטורס, גרם לנו להבין שקיימות כעת בשוק אפשרויות למקסם את הזכויות האלו".