רשמית: חיים רמון מכר 10% מהפועל ת"א לאיש עסקים מארה"ב

הרוכש: מאיר תושב, ישראלי לשעבר בעל חברה למכירת ציוד לגידול עופות בניו ג'רזי; היקף העסקה: 1.2 מ' ש' ■ רמון ייפרד בסה"כ מכ-33% מהמניות של קבוצת הכדורגל

חיים רמון, בעלי הפועל ת"א, חתם רשמית על הסכם למכירת 10% מהאחזקות על המועדון לאיש העסקים מאיר תושב, תמורת 1.2 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס". תושב, אוהד של הפועל ת"א, הוא ישראלי לשעבר שמתגורר כיום בניו יורק, ארצות הברית. את הונו צבר מחברה שעוסקת במכירת ציוד לגידול עופות בשם ‏Meyhen International‏, שבסיסה בניו ג'רזי.

מי שצפוי לייצג אותו בישיבות הדירקטוריון של המועדון הוא אחיינו, בועז תושב. את תושב ייצגו בהליך הרכישה משרד עורכי הדין זיסמן-אהרוני-גייר.

‏יש לציין כי בכך לא מסתכמות עסקאות מכירת האחזקות של רמון בהפועל ת"א. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", צפוי רמון להשלים בקרוב מכירת מניות נוספות מהקבוצה לסיימון כץ. כץ, 50, יקנה את אחזקותיו, ביחד עם שותף נוסף, באמצעות חברת טעם 88 (העוסקת בייבוא ושיווק חומרי גלם ומזון) שבבעלותו. על-פי המסתמן, ירכשו השניים 8% מהמועדון.

כמו כן, הצהיר רמון בבלוג שלו באתר העמותה של אוהדי הקבוצה כי בקרוב יושלם פורמאלית הליך העברת 15% לעמותת האוהדים של הפועל. יחד עם הרכישות של תושב ושל כץ ושותפו, מדובר בסך הכל על 33% מאחזקות הפועל ת"א מהם ייפרד רמון.

מלבד זאת, סיפר רמון בבלוג כי החל בתהליך בו ימכור מניות נוספות ל"מספר אנשים, שכל אחד מהם ירכוש בקרוב אחוז אחד מהבעלות על הפועל".

‏מכירת האחזקות של רמון נועדה לממן את עסקת רכישת הקבוצה מאלי טביב, תמורת 12 מיליון שקל. במסגרת ההסכם בין טביב לרמון, על האחרון להעביר עד קיץ 2013 את הסכום הנ"ל.