נחתמה עסקת רכישת מגדל ע"י שלמה אליהו

(עדכון) - הממונה על הביטוח באוצר, פרופ' עודד שריג, נתן אתמול את האישור הסופי לעסקה ■ מאז הופחת מחיר העסקה בחודש שעבר, זינקה מניית מגדל ב-34%

כפי שנחשף ב"גלובס", העברת השליטה בחברת הביטוח מגדל לידי שלמה אליהו הגיעה היום (ב') לסיומה המוצלח. העסקה נחתמה היום לאחר שאתמול חתם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, פרופ' עודד שריג, על האישור להעברת השליטה במגדל מידי קבוצת הביטוח האיטלקית ג'נרלי לידיו של איש הביטוח הוותיק.

אם כן, אליהו רוכש היום 69.1% ממניות מגדל בתמורה ל-3.55 מיליארד שקל, המשקפים למגדל שווי חברה של כ-5.1 מיליארד שקל. מדובר בדיסקאונט של 10% לעומת מחיר השוק, מה שאומר שאליהו כבר מורווח "על הנייר" על הרכישה.

אישור העסקה על ידי המפקח על הביטוח היה המשוכה האחרונה לקיום העסקה, שכבר אושרה זה מכבר על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים. האישור הסופי ניתן לאחר שבנק ישראל אישר לאליהו מתווה למכירת מניותיו בבנקים לאומי ואגוד, ובכך אפשר לו להשלים תנאים הכרחיים להשלמת עסקת מגדל. את רוב הרכישה יממן אליהו באמצעות הלוואות בנקאיות של 2.3 מיליארד שקל (הרוב מבנק לאומי).

עסקת מגדל, שנחתמה במקור בחודש מארס, התאפשרה לאחר שג'נרלי ואליהו חתמו בחודש שעבר על מתווה מתוקן, שלפיו הופחת מחיר העסקה בכ-15% (לאחר ירידות חדות שספגו מניות מגדל בבורסה). מאז, טיפסו מניות מגדל ב-34% לשווי שוק של 5.6 מיליארד שקל.

הזמן פעל
 הזמן פעל