ישראל ביתנו פרסמה תמונות המשוות את ליברמן לרבין ז"ל

דווקא אתמול בחרו במפלגת ישראל ביתנו להעלות אל דף הפייסבוק שלהם תמונה של ראש הממשלה לשעבר לבוש במדי אס.אס. ולהשוות אליה תמונות המשוות את יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, לצורר הנאצי היטלר

יום הזיכרון ה-17 לרצח רבין צוין אתמול (א') בטקסים, אזכרות ועצרות ברחבי הארץ. גם ברשת המקוונת התרחש דיון ער בנוגע ליום הרגיש ואנשי ציבור רבים אף התייחסו לכך בפייסבוק. סגן שר החוץ דני איילון מישראל ביתנו בחר דווקא להעלות בעמודו ברשת החברתית את התמונה הידועה לשמצה של רבין במדי אס. אס. שגרמה אז, כמו היום, לתחושות קשות. יחד עם התמונה של רבין הוצמדו גם תמונות של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן המדמות אותו לשד ותמונה של היטלר המלווה את אחת מסיסמאות המפלגה.

סגן שר החוץ התייחס לתמונות אותן העלה וכתב: "לצערי, נראה כי עדיין לא הופקו מספיק לקחים מהתוצאות הקשות העלולות להיגרם מרדיפה פוליטית מימין ומשמאל ומתהליכי דה-הומניזציה. להשוות את אביגדור ליברמן, יהודי ציוני ומנהיג בימין להיטלר זו הסתה פוליטית מסוכנת ומכוערת", כתב סגן השר והוסיף: "אני קורא לכבוד הדדי, סובלנות וסבלנות אחד כלפי השני וכלפי כל הקשת הפוליטית. מי שהזדעזע אז צריך היה להזדעזע גם מזה".

בסביבתו של דני איילון הדגישו כי הוא עומד מאחורי הפרסום השנוי במחלוקת למרות התזמון הבעייתי: "הסתה היא הסתה, גם כשהיא מופנית כלפי מנהיגים מימין, החברה הישראלית לאחר רצח רבין צריכה ללמוד את הלקח כי דמוניזציה של מנהיגים יכולה להוביל לתוצאות הרות אסון ואין להם מקום בתרבות הפוליטית ובדמוקרטיה הישראלית".

כמו כן הדגישו בסביבתו של סגן השר כי הדיאלוג חשוב בעיניו מאין כמוהו וכי היום היה הפוליטיקאי היחיד שהשתתף באירוע "שולחנות עגולים" של תנועת הצופים בכיכר רבין, בו לקחו חלק כ-2,000 צעירים ודנו בנושאים שעל סדר היום הציבורי בישראל, "זוהי חשיבות לאומית ואישית לקיים שיח פתוח ודמוקרטי בנושא סולידריות בחברה הישראלית", ציין איילון.