כלל על טבע: צפוי מומנטום חיובי לקראת כנס האנליסטים

לקראת פרסום הדוחות לרבעון השלישי של טבע, בתי ההשקעות פרסמו את התחזיות שלהם ■ בתי ההשקעות מסכימים כי הדוחות של החברה יהיו זהים לאלה של הרבעון השני

לקראת פרסום הדוחות הכספיים של טבע לרבעון השלישי של השנה ביום חמישי, מתחילים בתי ההשקעות לפרסם את התחזיות שלהם לביצועים של החברה. על דבר אחד נראה שיש הסכמה בקרב בתי ההשקעות והוא שהדוחות של הבחרה לרבעון השלישי יהיו זהים למדי לאלה של הרבעון השני.

בכלל פיננסים מעריכים כי טבע תרשום הכנסות של 5.12 מיליארד דולר ברבעון השלישי ורווח של 1.26 דולר למניה. בבית ההשקעות מעריכים שאם לא יהיו הפתעות שליליות בדוח, אנו צפויים לראות מומנטום חיובי במניה של החברה לקראת אסיפת האנליסטים שיקיים מנכ"ל טבע ג'רמי לווין ב-11 בדצמבר ובה הוא צפוי להציג את האסטרטגיה החדשה של החברה.

על פי כלל פיננסים, המכירות של תרופת הדגל של טבע, הקופקסון, צפויים להיות אחראיים על כחמישית מההכנסות של החברה ברבעון השלישי ויעמדו על 1.03 מיליארד דולר. בבית ההשקעות מציינים שהקופקסון נהנית מהירידה בהיקף השימוש של התרופות המתחרות ומהכניסה של התרופה לשווקים חדשים כמו רוסיה.

בדש ברוקראז' צופים כי החברה תרשום ביצועים שדומים לאלה של הרבעון השני, אבל עם השפעה של המשבר הכלכלי באירופה ובמספר המצומצם של השקת מוצרים שהיו לחברה ברבעון השלישי, אולם הם מעריכים שהתמונה צפויה להשתפר ברבעון האחרון של השנה.

הכלכלן של דש ריצ'ארד גאסו מעריך שהחברה תרשום רווח של 1.26 דולר למניה וזאת לעומת קונצנזוס האנליסטים של יאהו שצופים רווח של 1.25 דולר למניה. בדש ברוקראז' מעריכים שההכנסות של החברה ברבעון השלישי יסתכמו ב-5.04 מיליארד דולר.

בניגוד לכלל פיננסים שמעריכים שמעכשיו ועד אסיפת האנליסטים של טבע אנחנו צפויים לראות מומנטום חיובי למניה, בדש מעריכים שהמומנטום החיובי של המניה יתחיל רק לאחר האסיפה. הכלכלנים של דש מעריכים שבעקבות השינויים בהנהלת החברה, האסטרטגיה החדשה של טבע תתרכז בהגברת המכירות של התרופות המקוריות שלה, בעוד שתמשיך לנסות לחדור לשווקים חדשים בתרופות הגנריות שלה. בית ההשקעות מעריך שאסטרטגיה חדשה כמו זאת, תהוה הזרז הדרוש למניה על מנת לפתוח בגל של עליות.