דייויד בלאט פורש מאימון נבחרת רוסיה

אחרי שלל המדליות וההישגים, עוזב מאמן מכבי ת"א את תפקידו בנבחרת הרוסית: "אני אסיר תודה לאיגוד הכדורסל הרוסי ולאנשים העומדים הראשו"

מאמן מכבי ת"א בכדורסל, דייויד בלאט, הודיע היום (ג') על פרישה מתפקידו הנוסף - מאמן נבחרת רוסיה.

"ברגשות מעורבים אני מודיע היום על פרישתי מאימון נבחרתה הלאומית של רוסיה", אמר היום בלאט. "נבחרת רוסיה היתה חלק גדול מאוד מחיי המקצועיים. ההישגים המשותפים שלנו היו יוצאי דופן והיסטוריים, והשפעתם על צמיחת הכדורסל הרוסי היתה אדירה. אני אסיר תודה לאיגוד הכדורסל הרוסי ולאנשים העומדים הראשו, שהזמינו אותי להצטרף לתוכנית הזו ונתנו לי את ההזדמנות לעבוד עם הכשרונות האדירים שקיימים בכדורסל הרוסי".

בלאט התמנה למאמנה של רוסיה בשנת 2006, ומאז הוביל אותה לשורת הישגים. הוא זכה איתה באליפות אירופה ב-2007, כשארבע שנים מאוחר יותר, ב-2011, הוביל אותה למקום השלישי באליפות אירופה 2011; באולימפיאדת לונדון שנערכה בקיץ הוא זכה במדליית ארד.

"אני רוצה להודות לשחקנים שעבדו כל כך קשה עבורי והקריבו המון כדי להגיע להישגים ולמדליות שלנו", הוסיף בלאט. "תודה לכל אנשי הצוות שעבדו איתי בנבחרת - מאמנים, מנהלים וכל העובדים שתרמו המון להצלחה של הנבחרת בצורה מעוררת כבוד. אני רוצה להודות לעם הרוסי, שקיבל אותי בזרועות פתוחות כאילו הייתי אחד משלהם. אני אזכור לנצח את כל הדברים האלה ועוד המון חוויות בלתי נשכחות. אלה היו שבע שנים יפות ומדהימות. אני פורש היום מנבחרת רוסיה גאה ובראש מורם, יודע שהכדורסל הרוסי נמצא בנקודת שיא ושכל העולם מסתכל עליו ביראת כבוד, ואני בטוח שצפוי לכדורסל הרוסי עתיד מזהיר".