לחשוב לגמרי מחוץ לקופסה: שופטי כדורגל מתאמנים ביחד עם הקבוצות

באנגליה מנסים דרך חדשה לפזר את המתח בין השופטים לשחקנים; מנצ'סטר יונייטד, סטוק וליברפול כבר אירחו שופטים לאימונים משותפים

במטרה להקטין את החיכוכים בין שופטי הכדורגל למועדונים, מנסים לאחרונה באנגליה מהלך יצירתי במיוחד: השופטים מתאמנים עם הקבוצות. כך מפרסם היום ה"סאנדיי טיימס". הסיפור זכה לכותרות בעקבות האירוע בשבוע שעבר במשחק הליגה בין צ'לסי למנצ'סטר יונייטד (3-2 ליונייטד), כאשר שופט המשחק מארק קלאטנברג נחשד באמירה גזענית במהלך ההתמודדות כנגד שחקנה שחום העור של צ'לסי, ג'ון אובי מיקל.

במסגרת היוזמה עליה חתומים המנג'רים בפרמיירליג, ושקיבלה גיבוי מארגון שחקני הכדורגל באנגליה, מוזמנים שופטי הכדורגל הבכירים להתאמן עם קבוצות הפרמיירליג באמצע השבוע. המטרה היא לאפשר לשופטים לפגוש את השחקנים באווירה נינוחה יותר, ללא המתח של המשחק, ובכך לאפשר "קירוב לבבות" בין הצדדות שיוביל מאוחר יותר - כך מקווים באנגליה - לאווירה נינוחה יותר בין הצדדים גם על המגרש.

במהלך הפגישות המשותפות זכו השופטים להתחמם עם השחקנים ולבצע מספר תרגולים בתחילת האימון, ואף לשפוט במשחקי אימון פנימיים של הקבוצות. הפגישות כללו שיחה קצרה בין השופטים לשחקנים, בה הסבירו השופטים על תהליך קבלת ההחלטות שלהם בעת משחק.

בעקבות האירועים האחרונים, הכוונה באנגליה היא להרחיב את היוזמה לכלל המועדונים בליגה. ה"סאנדיי טיימס" מדווח כי שלושה מועדונים כבר החלו ביוזמה: השופט הבכיר לי מייסון התאמן עם מנצ'סטר יונייטד; סטוק סיטי שיתפה באימוניה את שופט פרמיירליג נוסף, וביום שישי האחרון היתה זו ליברפול שקיימה אימון עם שופט הפרמיירליג קווין פרינד (ששפט אתמול את סוונזי-צ'לסי).

למרות שהמנג'רים באנגליה מנסים להפוך את הפעילות המשותפת לעניין קבוע, בפרמיירליג כבר הודיעו כי בכל מקרה הכוונה היא לא להגביל את כמות האימונים המשותפים לאחד-שניים לשופט לעונה.