הטיפ היומי: חברת תרופות עם פוטנציאל זינוק של כ-20%

מחלקת המחקר של קרדיט סוויסף מניית באייר נסחרת כיום במכפיל של 11.5 על הרווח הצפוי בשנת 2013, והדבר משקף דיסקאונט של 9% ביחס לחברות דומות

באייר היא חברה שבסיסה בגרמניה, המייצרת מוצרים בתחומי הבריאות, ופעילה בתחום החקלאות וחומרי הגלם. החברה נסחרת בפרנקפורט (סימול: BAYGn.DE) ושווי השוק שלה הוא 55.6 מיליארד אירו.

בדוחות הרבעון השלישי נמשכו הביצועים החזקים של באייר. בתחום הבריאות החברה נהנתה מהשקה של תרופת ה-Xarelto, שמיועדת לדילול דם, וכן מרווחיות טובה. בתחום החקלאות (Crop Science) נרשמו שיעורי צמיחה דו-ספרתיים. בתחום חומרי הגלם באייר סובלת מלחצים שנובעים מגידול בעלויות, אך גם שם הביקוש נותר חזק, וכתוצאה מכך החברה העלתה את התחזיות שלה לשנת 2012.

באייר דיווחה לפני מספר ימים על רכישת חברת Schiff Nutrition תמורת 1.2 מיליארד דולר. החברה הנרכשת עוסקת בתחום תוספי התזונה והוויטמינים. אנו מעריכים שהרכישה של שיף מספקת לבאייר דריסת רגל משופרת בארה"ב, וכן מוצרים משלימים לפורטפוליו מוצרי ה-OTC (תרופות ללא מרשם) שלה. שיף היא אטרקטיבית במיוחד לבאייר, מכיוון שארבעה מוצרים עיקריים שלה תואמים לארבעה מוצרים קיימים שבאייר כבר משווקת.

בתחום התרופות, לבאייר יש את אחד מצברי המוצרים לקראת השקה החזקים ביותר בתעשייה. בין היתר מדובר בתרופות Eyela, שמיועדת לסובלים מבעיות עיניים; Stivarga, שהיא תרופה לחולי סרטן המעי הגס; ו-Alphadrin, שמיועדת לחולי סרטן שיש להם גרורות בעצמות. מדובר בצבר מוצרים עם פוטנציאל מכירות של למעלה מ-4 מיליארד דולר.

במקביל, לבאייר אין שום פטנט שהיא עומדת להפסיד בטווח הקרוב. מהסיבות האלה, לצד המיצוב החזק שלה בתחום האגרו-כימיה, אנו מעריכים שהרווח למניה ימשיך לצמוח. בטווח הקרוב הקטליזטורים למניה כוללים, בין היתר, אישור סופי לשיווק תרופת Eyela באירופה.

מניית באייר נסחרת כיום במכפיל של 11.5 על הרווח הצפוי בשנת 2013, והדבר משקף דיסקאונט של 9% ביחס לחברות דומות. אנו ממשיכים להמליץ על המניה "תשואת יתר", ומעלים את מחר היעד מ-66 אירו ל-81 אירו, פרמיה של כ-20% על פני מחיר השוק. מחיר היעד החדש מבוסס על התחזיות המעודכנות שלנו לתוצאות החברה בהמשך.

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס