7 מ-9 ההנפקות האחרונות בוול סטריט - של חב' אנרגיה

שוק האנרגיה בארה"ב רותח: בדיקת "גלובס" מעלה כי בשלושת החודשים האחרונים בוצעו חמש הנפקות ראשוניות של שותפויות מוגבלות, בהן גויסו למעלה ממיליארד דולר

דלק לוג'יסטיקס לא לבד. ממש לא לבד. שוק האנרגיה בארה"ב רותח, והדבר בא לידי ביטוי במספר ההנפקות הראשוניות של חברות ממגזר האנרגיה. שבע מתוך תשע ההנפקות הראשוניות (IPO) האחרונות שבוצעו עד יום שישי האחרון בוול סטריט, הן של חברות אנרגיה.

באותו היום בו הונפקה דלק לוג'יסטיקס, בוצעה הנפקה של שותפות מוגבלת נוספת, Southcross Energy, שהנפיקה 9 מיליון יחידות לפי מחיר של 20 דולר ליחידה, וכך גייסה 180 מיליון דולר לפי שווי שותפות של 489 מיליון דולר.

יותר מכך, בדיקת "גלובס" מעלה כי בשלושת החודשים האחרונים בוצעו חמש הנפקות ראשוניות של שותפויות מוגבלות דוגמת זו של דלק לוג'יסטיקס, בהן גויסו למעלה ממיליארד דולר. ביצועי היחידות של אותן שותפויות אינם רעים, וכולן זוקפות כרגע לזכותן תשואות חיוביות.

דלק לוג'יסטיקס, כזכור, כנראה לא תהיה הנציגה הישראלית היחידה שתונפק כשותפות מוגבלת בשוק ההון האמריקני: Alon USA Partners, מבית אלון USA של דודי ויסמן, מתכננת לגייס עד 230 מיליון דולר. החברה עדיין לא תמחרה את שווי היחידות שיונפקו.

הגאות במספר הנפקות האנרגיה שמתבצעות באחרונה בוול סטריט היא פועל יוצא של תחזיות חיוביות לעתיד לבוא של סקטור האנרגיה בכללותו - נפט וגז טבעי כאחד. תחזיות אלו באות לידי ביטוי, בין היתר, במספר רב מהרגיל של רכישות ומיזוגים במגזר. כך לדוגמה, ענקית האנרגיה Linn Energy, שרק הונפקה בחודש שעבר, רכשה את החלק של BP בשדות קידוח בוויומינג, ארה"ב, תמורת מיליארד דולר, ואילו אקסון מוביל רכשה את Celtic Exploration תמורת 2.9 מיליארד דולר.

שותפות
 שותפות