מניית היום: מזנקת ב-30% בעקבות אפשרות להצעת רכש

אלעד גרופ תפרסם ככל הנראה בימים הקרובים הצעת רכש לאופ' 1 של אלעד קנדה ומתכננת לבצע בתקופה הקרובה גם הצעת רכש מלאה למניות החברה

מניית אלעד קנדה וגם אופ' 1 שלה רושמות עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה לאחר שהלילה דיווחה החברה כי אלעד גרופ, בעלת השליטה בחברה, הודיעה לה כי בכוונתה לפרסם (באמצעות חברה בשליטתה) מיפרט להצעת רכש רגילה לכתבי האופציה (סדרה 1) של החברה, במחיר של 6.42 שקל לאופציה.

פרסום הצעת הרכש יתבצע ככל הנראה בימים הקרובים, לאחר ובכפוף להשלמת הפרוצדורות להבטחת תשלום התמורה לבעלי האופציות, ולאחר קבלת אישור מרשות ניירות ערך באונטריו, קנדה, הפוטר את אלעד גרופ מתחולת כללי הצעת רכש באונטריו.

עוד הבהירה אלעד גרופ כי בכוונתה (באמצעות חברה בשליטתה) לבצע בתקופה הקרובה, ולאחר פרסום הצעת הרכש לכתבי האופציה, גם הצעת רכש מלאה למניות החברה.

בעל השליטה באלעד קנדה הוא יצחק תשובה המחזיק בכ-88.5% ממניות החברה.

אתמול דיווחה אלעד קנדה, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב במגוון תחומים וכן בייזום למגורים בצפון אמריקה, כי חברת בת בבעלותה המלאה, השלימה את מכירת בינייני הפירמידה המפורסמים במתחם הכפר האולימפי שמונטריאול הכולל כ-980 יחידות דיור ושטחי משרדים, וזאת בתמורה לסכום כולל של כ-687 מיליון שקל (כ-176.5 מיליון דולר קנדי).

השלמת העסקה תניב לאלעד קנדה עודף תזרימי בסך של כ-367 מיליון שקל (כ- 94.2 מיליון דולר קנדי) ורווח נקי בסך כ-3.9 מיליון שקל (כ-1 מיליון דולר קנדי). במסגרת העסקה תוסב הלוואה בהיקף של כ-82 מיליון דולר קנדי הקיימת על הנכס על שם הרוכש.