ארה"ב: וושינגטון וקולורדו אישרו שימוש במריחאונה

במקביל לבחירתו של הנשיא ברק אובמה לכהונה נוספת, אזרחי ארה"ב הכריעו גם בשורה של נושאים חשובים נוספים ■ בקולרדו ובוושינגטון אישרו שימוש בסמים לצורכי "הנאה", ואילו במרילנד ובמיין התירו נישואים חד-מיניים

הבחירות לנשיאות ארצות-הברית הביאו להכרעה גם במגוון נושאים מהותיים אחרים כמו נישואים חד-מיניים ושימוש במריחואנה לצורכי "הנאה". האזרחים האמריקנים שניגשו לקלפיות הצביעו גם על שורה של הצעות חוק.

במדינות קולורדו ו-וושינגטון אישרו חוק המתיר להחזיק בכמות קטנה של סם מסוג מריחואנה ואף לגדלו. החוק צריך עדיין לעבור ניסוח סופי ואישור בבית המחוקקים בשתי המדינות.

על-פי ההצעה, מבוגרים מגיל 21 יוכלו לקנות כמות קטנה של הסם בחנויות, והרשויות יאפשרו לאזרחים לגדל עד 6 עציצי מריחואנה בבתיהם.

בכך הפכו קולורדו ווושינגטון למדינות הראשונות באמריקה שאישרו שימוש במריחואנה לצורכי פנאי. במקביל, מיין ומרילנד הפכו לשתי המדינות הראשונות שאישרו בהצבעה לבחירות נישואים חד-מיניים.

על-פי סקרים מוקדמים, במסצ'וסטס המצביעים בחרו לתמוך בהתרת המתות חסד לחולים סופניים, שנותרה להם חצי שנה לחיות. עם זאת, טרם ידועות התוצאות הסופיות. ביממה הקרובה נשמע על עוד ועוד חוקים שאושרו.