בואו ללונה-פארק: סיון טלמור יוצאת עם אלבום סולו ראשון

סיון טלמור, שהשלימה את הקלטות אלבום הסולו הראשון: "לונה פארק", מדברת על הדרכים להתבלט בסצנת המוזיקה הקטנה והעמוסה

"סצנת המוזיקה המקומית כל-כך קטנה ועמוסה, שאם את רוצה לתת לשירים שלך צ'אנס את חייבת לשבור את הראש ולמצוא דרך לארוז אותם בעטיפה הכי מקורית", כך אומרת הזמרת-יוצרת סיון טלמור שהשלימה לאחרונה הקלטות אלבום סולו ראשון בשם "לונה פארק", המיועד לצאת במהלך החורף.

ונדמה שטלמור (26), אכן עומדת במילתה. לראייה, מעטות הזמרות שהצליחו לעורר הד תקשורתי חיובי כה רחב עוד לפני השקתו הרשמית של הסינגל הראשון והיפהפה שלה "מילים", שכבר מתנגן במרץ ברדיו. אולי זה בזכות הספק מקצועי מרשים, הכולל שירות בלהקה צבאית, לימודים בבית הספר למוזיקה רימון, חברות בהרכב האולפן "השעות" שהקים המוזיקאי ישי גזית, השתתפות בסיבוב ההופעות המצליח של רן דנקר ועילי בוטנר ואפילו אפיזודה קצרת ימים בעונה הראשונה של פצצת הרייטינג The voice בערוץ 2, שבה הצליחה למקסם את החשיפה ועדיין לחמוק ממשבצת פליטת הריאליטי.

במקביל, היא מופיעה כבר שלוש שנים במועדונים קטנים בשיריה המקוריים, למרות שרק שמונה מהם מצאו את מקומם בסופו של דבר באלבום שבדרך.

"השירים שלי עברו הרבה גלגולים", היא מודה. "כבר בשלב ההופעות הראשונות התחלתי לשנות דברים תוך כדי תנועה. החלפתי נגנים, שירים נכנסו ויצאו, ניסיתי פורמטים שונים מלהקה, רק עם גיטרה ואפילו בליווי מיצג וידיאו. "אני פרפקציוניסטית ברמות קשות, ולסנן חומרים זה תהליך כמעט מייסר. מתוך תשעה שירים ב'לונה פארק' יש שמונה שלי, ותרגום עברי שכתב יונתן גפן ל'17' של ג'ניס איאן. גם לגבי הסינגל הראשון לרדיו התלבטתי שבועות עד שבחרנו ב'מילים'".

- עם איזה מטען יצאת מבית ספר "רימון"?

"אם להיות כנה, לא ממש סיימתי רשמית את הלימודים שם אבל התקופה ההיא נתנה לי המון כלים, בעיקר בכל הקשור לגיבוש הרכב נגנים ואיך עובדים איתו. יש לי הערכה גדולה לרימון, אבל כשזה מגיע לשירים ולחיפוש הזהות שלי כיוצרת וכמבצעת - את ההחלטות קבלתי בסופו של דבר לבד".

- ומה החלטת?

"קראתי לאלבום 'לונה פארק' כי אני רוצה לתת למאזינים תחושת הליכה לתוך עולם קצת קסום, קצת ילדותי, קצת תיאטרלי ובעיקר מאוד צבעוני. כשהעלינו את מופע ההשקה לסינגל 'מילים' במועדון ברבי בתל-אביב, הגעתי למקום שעות מראש, כדי לוודא שתולים נורות צבעוניות על המיקרופון. שמתי קיסמי שיניים עם פפיונים קטנים על הכיבוד, וקערות עם סוכריות על הבר. אין מאחוריי תקציבי שיווק של אמנים בינלאומיים, אבל עם מה שיש אני עושה הכול ליצור חוויה מסוג אחר".

- איך הייתה העבודה עם יוני בלוך, שהפיק מוזיקלית את האלבום?

"מדהימה, כי ביסוד יש הרבה דמיון בגישות שלנו ליצירה. גם יוני בא במקור מהגשה בסיסית של שירי גיטרה-בס-תופים, והתפתח לכיוונים הרבה יותר מגוונים תוך דגש על הרבה הומור ואלמנטים ויזואליים-תיאטרליים כחלק בלתי נפרד מהקונספט".

- מה שמזכיר עוד בת טיפוחים מוקדמת שלו, שבדומה לך משלבת מוזיקה, תיאטרליות ומעמד של אייקון אופנה.אפרת גוש. את חוששת מהשוואות?

"ממש לא, בעיקר כי אפרת ואני חברות טובות. אם כבר, זו מחמאה גדולה".

סיון טלמור תופיע במרכז סוזן דלל בשכונת נווה צדק בתל-אביב ב-9 בחודש, במסגרת אירועי פסטיבל הפסנתר