מריו דרגי: משבר החוב החל להכות גם בגרמניה

נגיד הבנק המרכזי האירופי: "עד כה, גרמניה הייתה מבודדת באופן כללי מהקשיים בשאר גוש האירו, אך הנתונים האחרונים מצביעים על כך שההתפתחויות מתחילות להשפיע על הכלכלה הגרמנית"

האירו נופל היום (ד') מול הדולר ומטבעות עיקריים אחרים בעול םלאחר שנגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דרגי, אמר שמשבר החוב ביבשת החל להכות גם בגרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה. גם החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עברו לירידות של עד 1%.

"עד כה, גרמניה הייתה מבודדת באופן כללי מהקשיים בשאר גוש האירו, אך הנתונים האחרונים מצביעים על כך שההתפתחויות מתחילות להשפיע על הכלכלה הגרמנית", אמר דרגי בנאום שנשא בפרנקפורט.

מיד עם פרסום דבריו החלו שוקי המניות בעולם לרדת והאירו נחלש. האירו נסחר סביב 1.276 דולרים, ירידה של 0.4%. מוקדם יותר היום הוא נשק ל-1.29 דולרים.

שורה של נתונים כלכליים שפורסמו לאחרונה הראו על היחלשות בכלכלת גרמניה, מה שמגביר את החשש מהיחלשות הקטר הכלכלי של אירופה עמוסת החובות. רק היום פורסם נתון התפוקה התעשייתי לחודש ספטמבר, שהצביע על ירידה של 1.8% לעומת אוגוסט, בעוד שאנליסטים ציפו לירידה מתונה יותר של 0.4%.

דרגי הוסיף בנאומו היום כי הבנק המרכזי האירופי צופה שהפעילות הכלכלית בגוש האירו תמשיך להיות חלשה בטווח הקרוב וקרא לממשלות אירופה לפעול להידוק האיחוד הפיסקאלי, הפוליטי והכלכלי באירופה. לדבריו, האיום מאינפלציה הינו "נמוך מאוד בטווח הבינוני" וכי "ההתערבות שלנו לא תשנה את תחזית האינפלציה". בתגובה, נרשמות עליות בשערי אגרות החוב הממשלתיות של גרמניה, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים בשפל של 7 שבועות - 1.38%.

בתוך כך, האיחוד האירופי חתך היום בחדות את תחזית הצמיחה ליבשת מוכת החובות, על רקע העמקת המשבר ברבות ממדינות אירופה. על פי האיחוד, כלכלת גוש האירו תתרחב ב-2013 ב-0.1% בלבד, לעומת תחזית של 1% בחודש מאי האחרון. גרמניה עצמה תתרחב על פי תחזית זו ב-0.8%, לעומת 1.7% בתחזית הקודמת.