הרכבת הקלה מתקדמת: פורסם מכרז לאספקת קרונות

לפי תחזיות התנועה המעודכנות יוביל הקו האדום של הרכבת שייפתח ב-2017 כ-240 אלף נוסעים מדי יום, שהם כשבעים מליון נוסעים בשנה בקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א

לאחר עיכוב של כחצי שנה פירסמה היום חברת נ.ת.ע את המכרז אספקת הקרונות לקו האדום של הרכבת הקלה. פרסום המכרז התאפשר לאחר שוועדת ההיגוי העליונה של הפרויקט אישרה אתמול לחברה לפרסם את המכרז הכולל 90 קרונות ואופציה לרכישת 30 קרונות נוספים.

ההצעות למכרז הקרונות יתקבלו עד לרבעון השני של השנה הבאה, כאשר הזוכה במכרז יבחר עד לרבעון השלישי של 2013. לפי תחזיות התנועה המעודכנות יוביל הקו האדום של הרכבת שייפתח ב-2017 כ-240 אלף נוסעים מדי יום, שהם כשבעים מליון נוסעים בשנה בקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א. הקו לאורך 23 ק"מ, אחד עשר מהם מתחת לפני הקרקע, מפ"ת, דרך בני ברק, ר"ג ת"א-יפו ועד בת ים, ובהמשך הוא צפוי להגיע גם לראשון לציון.

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ אמר כי פרסום מכרז הקרונות הוא צעד נוסף המעיד כי פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן "עבר את נקודת האל חזור שלו". מנכ"ל נ.ת.ע יצחק זוכמן אמר כי "זהו המכרז הגדול ביותר שהחברה הוציאה מהקמתה, והצעד המשמעותי והחשוב ביותר שאנו עושים בנ.ת.ע ליישום הפרויקט".

חברת נ.ת.ע גם קבלה השבוע הצעות מארבע חברות ענק בינ"ל, להשתתף במכרז למערכת הרכבתית, בשילוב עבודות להנדסה אזרחית.

מדובר בחברות מאירופה, שחלקן מתמודדות במכרז בשיתוף חברות ישראליות. המערכת הרכבתית, הסיסטם, שהיא בעצם הלב והמוח של הרכבת הקלה, כוללת בין השאר: תקשורת ובקרה, איתות,חשמל במתח גבוה, חשמולת,בקרת תנועה, גילוי ובקרת אש ועוד. מדובר במכרז גדול ומסובך מאוד הכולל את התקנת המערכת הרכבתית בכל הקו האדום, הן במקטעים הקרקעיים והן בתת הקרקע. כמו כן הוא כולל עבודות הנדסה אזרחית במקטעים הקרקעיים ובאזור הדיפו: מרכז התחזוקה של הרכבת הקלה, בקריית אריה בפ"ת.

בחודש האחרון קבלה חברת נ.ת.ע גם הצעות מארבע עשרה חברות בינ"ל, חלקן בשיתוף עם חברות ישראליות, להשתתף המכרזים לביצוע כריית המנהרות (TBM,NATM) בקו האדום של הרכבת הקלה, לאורך 11 ק"מ וכן לביצוע מתחמי התחנות התת קרקעיות- הקופסאות.

הזוכים במכרזי הכרייה , הקופסאות, והמערכת הרכבתית, יבחרו ברבעון השלישי של 2013.