גמידה סל של אלביט הדמיה החלה בניסוי; המניה מזנקת

הניסוי ייערך בבי"ח של אוניברסיטת דיוק בארה"ב ויכלול 10 חולים בגילאי 2-21

חברת גמידה סל, המוחזקת בכ-30% על-ידי אלביט מדיקל טכנולוג'יס מקבוצת אלביט הדמיה , הודיעה היום (א') כי החלה את הטיפול בחולה הראשון במסגרת ניסוי קליני שלב I/II בחולים הסובלים מאנמיה חרמשית (Sickle Cell Disease) באמצעות מוצר ה-NiCord.

הניסוי ייערך בבית-חולים של אוניברסיטת דיוק בארה"ב ויכלול 10 חולים בגילאים 2-21 שנים. להערכת גמידה סל, גיוס החולים לניסוי צפוי להסתיים בתוך כשנה וחצי.

אנמיה חרמשית הינה מחלת דם קשה המתבטאת בייצור לא תקין של כדוריות דם אדומות. הדרך למסחור התרופה עוד ארוכה, אך אם החברה תגיע ליעד הנכסף, התרופה תהיה הטיפול הראשון שיאפשר ריפוי של אנמיה חרמשית על-ידי השתלת מח עצם בחולים רבים שלא נמצא להם תורם מתאים מקרב בני משפחתם.

במקביל, ממשיכה גמידה סל בביצוע ניסוי שלב III באמצעות מוצר ה-StemEx ובניסוי שלב I/II באמצעות ה-NiCord בחולים הסובלים מלוקמיה או לימפומה. גיוס החולים לשני ניסויים אלה הסתיים.

החברה הודיעה היום גם שגיבשה אסטרטגיית רישום גלובלית לאחר דיונים שקיימה עם סוכנות התרופות האירופית (ה-EMA) ועם מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA). בעקבות כך, עדכנה גמידה סל את קבוצת הביקורת בפרוטוקול הניסוי הקליני שלב III ב-StemEx, ובהתאם תוצאות הניסוי צפויות להתקבל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2013.

גמידה סל מפתחת תרופות בטכנולוגיות ריבוי של אוכלוסיית תאי גזע ומוצרים לריפוי תאי, להשתלות ולרגנרציה של רקמות. לחברה מוצרים בפיתוח המיועדים לטיפול במחלות כמו סרטן, מחלות דם לא ממאירות כמו אנמיה חרמשית ותלסמיה, מחלות מטבוליות ועוד. בין בעלי המניות של החברה ניתן למנות את אלביט הדמיה, כלל ביוטכנולוגיה , טבע , אמג'ן ועוד.