ההסתדרות לעובדי המינהל: אל תעברו למשרד חדש

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי: "לצערי, המעסיק בחר באופן בוטה שלא לקיים הידברות נאותה ולעבור למגדלי הבירה באופן חד-צדדי. למעבר זה השלכות רבות על העובדים, והוא יתקל באי שיתוף-פעולה שלהם"

על סף סכסוך עבודה? הסתדרות עובדי המדינה הורתה לעובדי הלשכה הראשית של מינהל מקרקעי ישראל שלא לעבור ממשרדם במרכז ירושלים לבניין בזק שבמתחם "מגדלי הבירה" בכניסה לעיר בתאריך המיועד, בעוד כשבועיים. כך נודע ל"גלובס".

במכתב שהגיע לידי "גלובס", ששלח בשבוע שעבר יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי לנציב שירות המדינה ולוועד העובדים, תוקפת ההסתדרות את הנהלת המינהל על כך שלא הידברה עם העובדים טרם המעבר. "לצערי, המעסיק בחר, באופן בוטה, שלא לקיים הידברות נאותה ולעבור למגדלי הבירה באופן חד-צדדי", כותב יעקובי. "למעבר זה השלכות רבות על העובדים, והנחיית מעבר חד-צדדית של המעסיק תיתקל באי שיתוף פעולה של העובדים".

האם מדובר ביריית הפתיחה למאבק חדש במינהל? "לא יהיה מנוס אלא להכריז על סכסוך עבודה", אמר היום (ב') מקור המעורב במעבר. לפי שעה, מבקש יעקובי מהעובדים "שלא לשתף פעולה לפני שמסכמים עמנו את נושא המעבר. בכל מקרה, אין לעבור למגדל ללא אישורנו".

עובדי המינהל: "האזור פקוק"

אל המתחם אמורים לעבור כמה משרדי ממשלה, ומקור הבקיא בנושא אמר היום (ב') ל"גלובס", כי "הסתדרות העובדים מתנה את המעבר בחתימת הסכם קיבוצי לעובדי כל המשרדים". בינתיים, גם אם לשכת מנכ"ל המינהל תעבור מרחוב שמאי במרכז הבירה לבניין בזק בכניסה לעיר, העובדים לא צפויים לעבור במועד המתוכנן, 25 בנובמבר.

כפי שנחשף ב"גלובס", המינהל שכר 3,600 מ"ר בבניין שברחוב הצבי בירושלים וישלם שכר דירה בגובה של כ-2.8 מיליון שקל לשנה, ובסך הכול כ-14 מיליון שקל לחמש שנים, תקופת החוזה, שבו מעוגנת אופציה להארכה. יודגש כי מעבר המינהל הוא זמני, וכי בעוד כחמש שנים הוא עתיד לעבור לבניין חדש בקריית הלאום בבירה. עובדי המינהל מתנגדים למעבר, בטענה כי אזור התחנה המרכזית פקוק ועמוס, והמעבר כרוך בהשקעה ניכרת. בתקופה של יישום הרפורמה במינהל, שצפויה לקצץ את מצבת כוח האדם, ביקשו העובדים שלא להוסיף על השינוי הארגוני גם שינוי מבני וסביבתי.

בתגובה מסרה שלי ירמיהו, יו"ר ועד עובדי הלשכה הראשית של המינהל בירושלים, כי "טרם החלטנו כיצד לפעול". ממינהל מקרקעי ישראל לא נתקבלה תגובה עד סגירת הגיליון.