האיחוד האירופי דן היום בסיוע ליוון - במה כדאי להשקיע?

שרי האוצר של האיחוד האירופאי נפגשים היום בבריסל על מנת לדון במצבה של יוון ■ ב-ATRADE מסבירים כי "הזרמת כסף ליוון יגביר את הביקוש לזהב. פריצה של 1,740 דולר לאונקיה תוביל למהלך עליות לכיוון 1,750 דולר לפחות"

העצבנות בשוקי אירופה מורגשת היום (ב') לאור המצב הכלכלי השברירי ביוון, אשר עלולה להגיע למצב של חדלות פירעון עוד השבוע.

שרי האוצר של האיחוד האירופאי נפגשים היום בבריסל על מנת לדון במצבה של יוון, והשאלה שעומדת באוויר כרגע היא אם הם יסכימו להעביר את הסכום הדרוש ליוון על מנת למנוע מצב של חדלות פירעון. הסכום לו זקוקה המדינה עומד על 5 מיליארד אירו, על מנת שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה ב-16 בנובמבר. אתמול אישר הפרלמנט היווני את תקציב 2013, הכולל צעדי צנע קשים, מה שתומך בהעברת הסיוע.

חזי ינושבסקי,ראש מחלקת מחקר ATRADE, מסביר כי "האירו נסחר בכבדות לקראת הפסגה בבריסל. אם שרי האוצר יסכימו להעביר 5 מיליארד אירו ליוון על מנת לעזור לה לעבור את המשוכה הקרובה, האירו עלול לזנק מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו. אין לפסול אופציה של חזרה לכיוון 1.30 במידה ויוון תיחלץ מהפלונטר. התרחיש הפסימי שלנו אומר שבמידה ומנהיגי אירו לא יסכימו להעביר כסף ליוון, האירו עלול להתרסק לכיוון אזור 1.25".

ובמה כדאי להתמקד בגזרת הסחורות? "כדאי להתמקד בזהב. הזרמת כסף ליוון יגביר את הביקוש לזהב. פריצה של 1,740 דולר לאונקיה תוביל למהלך עליות לכיוון 1,750 דולר לפחות", כך לדברי ינושבסקי.

על פי ההסכם בין יוון לבין ה"טרויקה" היוונים אמורים לקבל נתח נוסף של חבילת החילוץ בהיקף של 31.5 מיליארד אירו. מנהיגי אירופה מצדם אינם מעוניינים להעביר עוד כספים עד לסוף החודש שבו יפורסם דוח ע"י הטרויקה המפרט את קצב עמידה ביעדים שנקבעו ליוון כתנאי לקבלת כספי החילוץ.