נתניהו מסייע למעוז? מנסה לקדם את המחוז שבו יתמודד

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעקש לראות את הכלכלן שלמה מעוז ברשימת הליכוד לכנסת ומסייע לו להיבחר במקום ריאלי

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעקש לראות את הכלכלן שלמה מעוז ברשימת הליכוד לכנסת ומסייע לו להיבחר במקום ריאלי: בימים האחרונים פועלים אנשיו של נתניהו מאחורי הקלעים לשנות את מיקומו של מחוז דן (39) שבו מתמודד מעוז ולהציבו במקום גבוה יותר ברשימה על מנת לסייע לו להתברג למקום ריאלי. בסביבתו של מעוז מסרבים להגיב לפרסומים כאילו חשב להסיר את מועמדותו. בליכוד מעריכים כי מדובר בניסיון "חיסול" במסגרת הקרבות הפנימיים בפריימריז שנועד לדחוק את מעוז מהרשימה.

על פי תקנון הליכוד, סדר המחוזות ברשימה לכנסת נקבע על פי גודלם ולכן בימים האחרונים נעשו ניסיונות בליכוד לשנות את הרכב המחוזות ולהעביר יישובים ממחוז למחוז, כך שמחוז דן שבו מתמודד מעוז יקבל עדיפות ברשימה ויוקפץ למחוז השני בגודלו. כך למשל, הועבר בימים האחרונים כמה יישובים ערביים שהיו לאורך כל שנות קיומו של הליכוד כלולים במחוז הגליל והעמקים, למחוז חיפה, דבר שגרם למחוז הגליל והעמקים לאבד גובה ברשימה ולמחוז דן לעלות.

ההחלטה לערוך שינויים במחוזות הכעיסה לא מעט מתפקדים שהגישו עתירות לבית הדין של התנועה, חרף הלחצים שהופעלו עליהם מהליכוד במטרה למנוע את הגשתן. שוקי אוחנה, אחד המועמדים ממחוז העמקים שפנה לוועדת הבחירות של הליכוד בדרישה לשנות את ההחלטה, זכה, כפי שפורסם בנענע 10, לקבל תשובה חיובית מהשופט שכתב כי עתירתו התקבלה, אולם כעבור 24 שעות פירסם אותו השופט החלטה הפוכה לחלוטין להחלטה המקורית, בה הוא מודיע כי חברי הוועדה סברו ברוב קולות שאין לקבל את דרישתו של אוחנה, ולכן הסניף יעבור למחוז חיפה, בניגוד לכל היגיון גיאוגרפי.

לאחר שתי החלטות הפוכות אלה הגיש גם המועמד רוני שטרן עתירה לבית הדין של הליכוד, אולם זו נדחתה. עתירה נוספת בנושא הגיש רוני כהן, ראש מועצת יבניאל. אלא שברגע האחרון הוא החליט למשוך אותה ואף הודה שהדבר נעשה על מנת לסייע למעוז להיבחר לכנסת.

מהליכוד נמסר בתגובה כי: "המטרה היתה להגדיל את הגוף הבוחר במחוז חיפה שהיה ממילא קטן ב-2000 איש ממחוז הגליל והעמקים".