קניתם דירת יוקרה - האם נשאר לכם כסף לוועד הבית?

תמיר מינץ, מנכ"ל קבוצת מ.מ.מ פלטינום: על פנטהאוז בשטח של 850 מ"ר במגדל שהוא מגה יוקרה ישלמו דמי ניהול בגובה של כ-15 אלף שקל לחודש

אדם הרוכש דירה באחד ממגדלי היוקרה בישראל במיליוני שקלים צריך להיות מוכן לשלם דמי אחזקה וניהול חודשיים, והרבה. בניגוד לבתים "רגילים" של דמי ועד בית של מאות שקלים בודדים בחודש, במגדלי יוקרה עשויים דמי הניהול להגיע לאלפי שקלים בחודש.

תמיר מינץ, מנכ"ל קבוצת מ.מ.מ. פלטינום, מציין כי "דמי הניהול במגדלי היוקרה נקבעים על פי מספר קריטריונים ובהם גודל הדירה , המערכות הקיימות בבניין, מספר הדירות וגובה הבניין. ככל שהבניין 'יוקרתי' יותר מבחינת מפרט השירותים (שומר, חדר כושר, בריכה, חדר ישיבות וכו... ), הוצאות הניהול יהיו גבוהות יותר".

לדבריו, דמי הניהול במגדלי המגה יוקרה בישראל נעים היום סביב 15 שקלים למ"ר + מע"מ. לדוגמה, עבור פנטהאוז בשטח 850 מ"ר, מינץ מעריך כי עלויות הניהול שישלם הרוכש יגיעו לכ-15 אלף שקל בחודש.

העלויות הגבוהות על ניהול ואחזקת הבית נובעות מהשירותים מהם נהנים דיירי מגדלי היוקרה: אחזקת הבריכה, אחזקת חדר הכושר, מדריך בחדר כושר, אחזקת ספא וסאונה, העסקת מנכ"ל פרויקט, מזכירת פרויקט, שירותי שמירה 24 שעות ביממה ועוד.
גם עלויות הניקיון במגדלי היוקרה יקרות יותר, לדוגמא, במגדלים בהם יש קירות מסך, יש צורך לנקות את החלונות החיצוניים לרוב באמצעות מנופים ומתקנים מיוחדים.