צפו: מטוסי צה"ל תוקפים מערכות לשיגור טילי פאג'ר בעזה

דובר צה"ל תא"ל יואב (פולי) מרדכי: בצה"ל צופים החרפת ירי מכיוון עזה לעבר ישראל ■ "צה"ל פעל כל הלילה בגלי תקיפה רצופים במאות מטרות, לא הייתה שעה בה לא הייתה תקיפה"

ביומו השני של מבצע "עמוד ענן" בעזה, דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, אמר הבוקר כי בצה"ל צופים החרפת ירי מכיוון עזה לעבר ישראל. "אנחנו נמצאים בבור, הרמטכ"ל מבצע חיתוך מצב ונותן את המשימות להמשך היום", דברי מרדכי.

לדברי דובר צה"ל, עד כה היו 70 נפילות מתחילת היציאה למערכה, מרבית הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. בדובר צה"ל ציינו כי היה צפי ליותר נפילות, וכי היו הצלחות טובות מאוד של כיפת ברזל. "עיקר הירי מתבצע ממרכז הרצועה וגם מדרומה. כלל הארגונים שותפים לירי, כאשר ארגון החמאס מנסת לתת את הטון".

"צה"ל פעל כל הלילה בגלי תקיפה רצופים במאות מטרות, לא הייתה שעה בה לא הייתה תקיפה. כלל התקיפות בעשרות הרבות של המטרות הן תוצאה של מודיעין מדוייק".

בדובר צה"ל העלו ליו-טיוב סרטון המתעד מספר פגיעות של צה"ל בתשתיות שיגור טילי פאג'ר. "אנו מעריכים שהפגיעה בטילי הפאג'ר היא מכה קשה מאוד, וכן נעשתה פגיעה במעבדות לפיתוח אמל"ח ומחסני נשק".

בשעות הקרובות צפויים מטוסי צה"ל לפזר כרוזים מעל עזה. "אנחנו מדגישים שהאזרחים הם לא יעד התקיפה, התקיפה היא רק נגד ארגוני הטרור, שמשתמשים באזרחים כמגן אנושי".

דובר צה"ל מציין כי ב-11:30 תתקיים ההלוויה של אחמד ג'בארי, וכי יהיה חידוד ערנות וסביר להניח שיהיה ירי יותר אינטנסיבי. "האיתנות של העורף נחוצה להמשך הפעילות, היום ממשיכים בתוכניות תקיפה. ב-6:00 בבוקר הצלחנו לסכל חוליה של החמאס שתיכננה לשגר לכיוון ב"ש, וכן חוסלו הבוקר עוד שני פעילי חמאס. כרגע ישנם עשרה הרוגים, מרביתם מחבלים".