נדחה מועד סגירת המכרז להשכרה לטווח ארוך ברעננה

על פי מתווה המכרז הנוכחי ברעננה, דירה ממוצעת בפרויקט תהיה בשטח 84 מ"ר בתוספת ממ"ד, כלומר 96 מ"ר

דחייה במועד סגירת המכרז לשכירות ארוכת טווח ברעננה. מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון פרסמו היום הודעה על פיה מועד סגירתו של המכרז יידחה. המכרז שאמור היה להיסגר ביום א' ה-25 לנובמבר ייסגר שבועיים מאוחר יותר ב-9 לדצמבר. רק לפני כחודש הביעו במשרד השיכון אופטימיות לגבי המכרז הראשון שפורסם לשכירות ארוכת טווח בעיר רעננה כאשר לסיור קבלנים שנערך במתחם הגיעה כמות גדולה של מתעניינים, בניהם קבלנים יזמים ואף נציגי המוסדיים.

המכרז המדובר הוא הראשון שיצא במסגרת 'מסלול ב'' של מכרזים להשכרה לטווח ארוך. כזכור, מסלול א' מאפשר ליזמים להשכיר חלק מהדירות כאשר שאר הדירות מיועדות למכירה בשוק החופשי וזאת לעומת מסלול ב' הקובע כי הדירות כולן מיועדות להשכרה בלבד. מסלול ב' הוא זה שכולל הטבות מס המופנות לגופים המוסדיים כדי שאלה ייכנסו וישקיעו בתחום זה בישראל כפי שהם עושים במקומות אחרים בעולם.

דחיית המכרז מעלה את השאלה האם הדבר נעשה מחוסר עניין של קבלנים ומחשש של המינהל ומשרד הבינוי והשיכון שלא יקבלו הצעות מתאימות, או הצעות כלל, או שמא מדובר בדחייה טכנית הנובעת בשל מורכבות המכרז שזו הפעם הראשונה שיוצא אל הפועל. על כך השיבו היום במשרד השיכון כי: "הדחייה נובעת משאלות של מתמודדים מתעניינים בעיקר בתחום המיסוי בשל הוראות החוק החדש והבהרות שיש לקבל בעניין מרשות המיסים".

כך או כך, גורמים בענף הנדל"ן ממשיכים לטעון שהמכרז כפי שפורסם מסובך מאוד ומקשה גם על מי שרכש את חוברת המכרז, ושקל לגשת אליו, לקבל את ההחלטה. סוגיית הביקוש כמו גם מספר הניגשים תתברר כשיפורסמו תוצאות המכרז לקראת סוף דצמבר.

על פי מתווה המכרז הנוכחי ברעננה, דירה ממוצעת בפרויקט תהיה בשטח 84 מ"ר בתוספת ממ"ד, כלומר 96 מ"ר. עוד על פי המכרז, הזוכה יתחייב להשכיר 25% מהדירות שייבנו בפרויקט לזכאי משרד הבינוי והשיכון בדמי שכירות מפוקחים. על פי הפרסום באתר המשרד עומד סכום זה על 3,570 שקל לחודש, כולל מע"מ. שאר הדירות בפרויקט יושכרו בשכירות חופשית ללא כל פיקוח על המחיר. הפרויקט מתוכנן להיבנות בשכונת 'נאות עוזי' בפינה הצפון מערבית של העיר רעננה, בצמוד לשכונת לב הפארק הותיקה ולכלול 238 דירות לשכירות בבנייני מגורים בגובה מקסימלי של 6 קומות.

נציין כי שלושה מכרזים אחרים שפרסם משרד השיכון המיועדים לשכירות ארוכת טווח המשולבת עם דירות למכירה (מסלול א'), במודיעין, באר שבע ובירושלים נדחו גם הם לאחרונה. מדובר במכרזים המאפשרים בניית 612 יחידות דיור בסך הכל. המועד האחרון להגשת ההצעות נקבע ל-25 לנובמבר, כאשר התאריך המקורי היה ב-21 לאוגוסט.