דלק ישראל: מהלכי התייעלות הזניקו פי 4 את רווחי החברה

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה חריג ברבעון, 212.7 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי בהיקף דומה ברבעון המקביל אשתקד ■ השיפור בתזרים המזומנים הביא להפחתה של כ-400 מיליון שקל בהיקף החוב נטו של החברה

"מהלכי התייעלות אינטנסיביים, שהקיפו את כל רבדי החברה ומגזריה העסקיים, אפשרו לדלק ישראל לצלוח את אתגר הפחתת מרווח השיווק, אשר הביאה לפגיעה מהותית ברווחיות החברה". כך מסכם אבי בן אסאייג, מנכ"ל דלק ישראל, את הרבעון השלישי של החברה. בעקבות אותם מהלכי התייעלות, זינק הרווח הנקי של דלק ישראל ביותר מפי 3.5 ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ועמדו על 20.2 מיליון שקל.

בין מהלכי ההתייעלות שביצעה החברה בשנה שעברה ניתן למנות הורדת הנחות ללקוחות, צמצום כוח האדם המועסק בחברה, מעבר לסליקה עצמאית, צמצום היקף ההשקעות בתחנות, צמצום הוצאות שונות וכן הקטנת מספר ימי אשראי ללקוחות בפעילויות השונות.

דלק ישראל מפעילה היום 242 תחנות תדלוק - 3 פחות מאשר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השלישי ב-1.71 מיליארד שקל - עלייה של כ-3% לעומת הרבעון המקביל. דלק ישראל מעפיהל היום 192 חנויות נוחות ברשת "מנטה", 5 יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.

בשנה שעברה רכשה דלק ישראל מחצית מהמניות ברשת "קפה ג'ו", ועד עתה שולבה פעילות זו ב-72 מחנויות הנוחות של דלק. ברבעון השלישי הסתכמו הכנסות הרשת בכ-93 מיליון שקל - עלייה של 6.9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

תהליכי ההתייעלות הביאו לגידול של 6.3% ברווח הגולמי ברבעון השלישי בהשוואה לרבעון המקביל, והסתכמו בכ-203 מיליון שקל.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה חריג ברבעון, 212.7 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי בהיקף דומה ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בתזרים המזומנים הביא להפחתה של כ-400 מיליון שקל בהיקף החוב נטו של החברה, אשר עמד בסוף הרבעון השלישי על כ-2.7 מיליארד שקל.

משה משיח, סמנכ"ל הכספים של החברה, אמר על כך: "דלק ישראל הגדירה בתוכנית העובדה יעד מרכזי להפחתת החוב הפיננסי, ובהקשר זה התוצאות שהושגו הן מצוינות".