לקראת הרחבת המבצע: סוללת "כיפת ברזל" חמישית לצה"ל

משרד הביטחון מקדים את מסירת הסוללה החמישית והמשודרגת של כיפת ברזל בחודשיים ■ הסוללה תימסר למערך ההגנה האווירית של חיל האוויר כבר במוצאי השבת הקרובה

על רקע מבצע "עמוד ענן" בעזה והצפי להתמשכותו אולי גם הרחבתו בימים הקרובים, משרד הביטחון מודיע היום (ו') כי הוא מקדים את מסירת הסוללה החמישית והמשודרגת של כיפת ברזל בחודשיים. הסוללה תימסר למערך ההגנה האווירית של חיל האוויר כבר במוצאי השבת הקרובה.

מערכת כיפת ברזל יירטה הבוקר כ-8 רקטות שנורו לעבר באר-שבע ואשקלון, וכ-130 מאז תחילת המבצע ביום רביעי.

בהנחיית שר הביטחון אהוד ברק, האיצו מפא"ת במשרד הביטחון וחברת רפא"ל את העבודות למסירתה של הסוללה החמישית של כיפת ברזל לידי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, כבר מחר.

הסוללה החמישית שנמצאת עדיין בפיתוח, הפגינה יכולות מרשימות בסדרת ניסויים מתקדמים שהתקיימו רק לפני שבועיים, והייתה אמורה להימסר לחיל האוויר בתחילת 2013. בעקבות האירועים האחרונים, החליט משרד הביטחון להוציא את הסוללה משדה הניסויים ולהעבירה לשדה הקרב, תוך הקדמת מועד המסירה כאמור.

לדברי משרד הביטחון, אנשי מנהלת חומה במפא"ת במשרד, יחד עם מהנדסי התעשיות הביטחוניות, עובדים מסביב לשעון כדי להכשיר את הסוללה, וילוו את הטמעתה המבצעית בשטח. מהנדסי משרד הביטחון והתעשיות יחנכו את לוחמי ולוחמות ההגנה האווירית על המערכות המתקדמות של הסוללה, ויסייעו להם בהפעלתה.

הסוללה החמישית של כיפת ברזל הינה הסוללה המתקדמת ביותר, מבחינת ביצועים ומגוון יכולות, אל מול מגוון חסר תקדים של איומים.