ניתוח טכני זה גרפים

מהלך מעל 1,190 יחשב סימן חיובי מאוד, מתחת ל-1,180 עוברים לנקודת המתנה

מלחמה וכו' אז תמונת הגרפים קצת מטושטשת, לא יותר מדי, ומצפים מאיתנו לאמר משהו אקטואלי בעניין. אבל, אנחנו לא דוגלים בגיבובי פרשנויות מחזוריות (לצערנו) וקלישאתיות. כותרות כמו שמלחמה זו הזדמנות ודברי הגיגים כפי שקראנו על דם ברחובות והזדמנויות השקעה, מלל יחצני, לעיתים מתנשא, לעיתים רבות שבלוני וחסר משמעות, של "אסטרטגים" ו"מומחים" של בתי השקעות וכו' תמצאו גם בלי עזרה שלנו.

אז מה אומר הגרף? אמנם ת"א 25 ירד קצת מתחת ל-1,190, רמת התמיכה שצוינה כאן בשבועות האחרונים אבל לא היינו מתייאשים ממגמת העליה לאור נסיבות הירידה. בין התמיכה החזקה והרחבה באזור ה-1,180 (שתי פסגות אחרונות) לבין האיתות הדובי שניתן מהפסגה הכפולה ב-1,240 התמיכה יותר משמעותית וחזקה. תל אביב 25 גם הצליח להישאר מעל הממוצע ל-50 יום. מהלך מעל 1,190 יחשב סימן חיובי מאוד, איתות רכש נחמד. מהלך מתחת ל-1,180 ילמד שמשהו במגמת העליה נשבר ואפשר יהיה אז לקחת פוזיציה ניטראלית ולחכות לקריאת שוק שורית חדשה. מעל 1,190 קונים/נשארים, מתחת ל-1,180 עוברים לנקודת המתנה.

נציין שטור זה נכתב ביום שישי בלילה, במקביל לסגירת המסחר בניו יורק כך שאירועים קיצוניים לכאן ולכאן ממועד זה, שלא באו לידי ביטוי על גרף יום חמישי, לא באים לידי ביטוי גם בפרשנות הטכנית.

תמיכה חשובה בוול סטריט

ובעוד אצלנו נופלים טילים, בוול סטריט קיבל מדד ה-S&P500 תמיכת פיבונאצ'י ביום שישי, תמיכה שיכולה לייצר גל עולה חדש. המדד סיים תיקון של 61.8% ממהלך העליה הקודם וזו הנקודה שמפרידה בין תיקון מקסימאלי לשינוי מגמה. בהתחשב בכך שהחודשים נובמבר-דצמבר-ינואר נחשבים לשלושת החודשים הטובים ביותר של השנה לבורסה, אנחנו נותנים את מירב הסיכויים לעליה. לכן גם לא נפתחו הגנות על תיק קניון המניות. מהלך מתחת ל-1,347 יבטל את התיאוריה השורית המתבססת על תיקון פיבונאצ'י. מהלך מעל 1,382 יחזק במידה רבה את הסיכויים לעליות סוף שנה. מנטאלית, הפגנת אופטימיות של משקיעים ביום שישי היא סימן של ביטחון. אסטרטגית, נהוג לאמר שקניה בחולשה לפני חג ההודיה ומכירה בימי העליות שאחריו זו אפשרות טובה.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת בי.פלוס.דו-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון בע"מ ואסטרטג השקעות ראשי של קרן הגידור Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.