כיפת ברזל תימכר לקוריאה תמורת אוניות קרב?

משרד הביטחון מקיים מגעים עם מספנות "דייהו" שבדרום קוריאה לרכש של 4 ספינות סיור לחיל הים - בתמורה לאספקת מערכות כיפת ברזל ■ היקף העסקה מוערך בכ-400 מיליון דולר

האם כיפת ברזל תימכר לדרום קוריאה? משרד הביטחון מקיים מגעים עם מספנות "דייהו" שבדרום קוריאה, לרכש של 4 ספינות סיור לחיל הים. היקף העסקה מוערך בכ-400 מיליון דולר, ואם תצא לפועל, משרד הביטחון צפוי לדרוש מהדרום קוריאנים לבצע רכש גומלין של כיפת ברזל.

בשנה האחרונה התעשייה האווירית של דרום קוריאה התמודדה על מכרז של משרד הביטחון להספקת מטוסי אימון לחיל האוויר. בסופו של ההליך, משרד הביטחון בחר במטוס אימונים איטלקי. עוד בעיצומו של המכרז לרכש מטוסי האימון, דרום קוריאה הציעה רכש גומלין בישראל, שיתמקד בכיפת ברזל, בין השאר, על רקע איומי הרקטות שמופנים לעברה מצד צפון קוריאה.

במקביל לאפשרות הדרום קוריאנית, נבחנות עוד הצעות, כמו רכש מהקונצרן האמריקני לוקהיד-מרטין, שמייצר את מטוסי החמקן F-35, ממספנה בגרמניה או לחלופין, ממספנות בישראל. עם זאת, מערכת הביטחון בחנה בעבר רכש ספינות בארה"ב, והאפשרות ירדה מהפרק בשל עלויות גבוהות. גם האפשרות של ייצורן בישראל נדחתה בשל עלות ההשקעה הגבוהה בתשתית מתאימה.

בכל מקרה, הספינות שייבחרו עתידות לשאת מערכות טכנולוגיות, אמצעי שליטה ובקרה ואמצעי לחימה מתוצרת ישראלית. ההכרעה בעניין תתקבל בשבועות הקרובים.

ממערכת הביטחון נמסר היום, כי "יש 4 מדינות שהתעשיות שלהן מתמודדות על מכירת ספינות עבור חיל הים. בניגוד לנטען, משרד הביטחון מבהיר שלא התקבלה החלטה כלשהי בנושא. מערכת הביטחון בוחנת את ההצעות השונות, כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר לצרכי חיל הים ומדינת ישראל".