האם דל פיירו הכפיל את זכויות השידור של הליגה האוסטרלית?

הכדורגלן הוותיק הצטרף לליגה, שחתמה על עסקת ענק למכירת זכויות השידור שלה בתמורה ל-165 מיליון דולר, פי 2 יותר מההסכם הנוכחי

עסקת ענק בכדורגל האוסטרלי: זכויות השידור של ליגת הכדורגל הבכירה במדינה (A-League), של הנבחרת הלאומית ושל משחקי גביע אסיה נמכרו תמורת 165 מיליון דולר לארבע שנים.

ההסכם החדש, במסגרתו ישודר משחק אחד מהליגה מדי שבוע בערוץ פתוח, שווה פי 2 מחוזה הזכויות הנוכחי של הכדורגל האוסטרלי, שכלל את אותן הזכויות. הוא כולל בתוכו, כאמור, גם את משחקי גביע אסיה, טורניר המקביל לקופה אמריקה וליורו, אותו תארח אוסטרליה בפעם הראשונה בשנת 2015.

הפרופיל הבינלאומי של הכדורגל האוסטרלי קיבל תאוצה מיוחדת השנה, לאחר שכוכבה הוותיק של יובנטוס, אלסנדרו דל פיירו, עבר לשחק בקבוצה המקומית סידני FC. שחקן מוכר אחר מאירופה, החלוץ האנגלי אמיל האסקי, הצטרף לניוקאסל ג'טס.

העסקה החדשה מהווה בשורות מצוינות עבור הקבוצות האוסטרליות, שמרביתן סיימו את העונה הקודמת בהפסדים כספיים כבדים (אחת מהן אף התפרקה).

יש לציין כי הכדורגל עדיין רחוק מלהיות ענף הספורט הפופולרי ביותר באוסטרליה. לשם השוואה, עסקת זכויות השידור של ה"אוסי רולס" (כדורגל אוסטרלי שהוא למעשה סוג של ראגבי) שווה כ-1.3 מיליארד דולר לחמש שנים, ואילו הזכויות של ליגת הראגבי שווים כ-1.06 מיליארד דולר (גם כן לחמש שנים).