תקלות בווינדוס פון 8: מע' ההפעלה קורסת, הסוללה אוזלת מהר

משתמשים שרכשו את מכשירי הדגל של HTC ונוקיה סובלים מבעיות, שבוודאי לא יעזרו למיקרוסופט במלחמה שלה מול אפל ואנדרואיד

מערכת ההפעלה ווינדוס פון 8 של מיקרוסופט, שרק הגיעה לסמארטפונים החדשים בתחילת החודש בעולם, לא זוכה להשקה חלקה. משתמשים רבים טוענים לתקלות במכשיר ה-8X של HTC ובלומיה 920 של נוקיה.

לקוחות שרצו להיות המאמצים הראשונים של מכשירי ווינדוס פון 8, נתקלים באתחולים פתאומיים של מערכת ההפעלה ובחיי סוללה בזבזניים, שגורמים לסוללה להיגמר מהר משציפו. בבדיקת גלובס שנערכה למכשיר ה-8X של HTC, שהתחיל להימכר אתמול (א') בישראל, נמצאו אותם בעיות.

מיקרוסופט עדיין לא הוציאה תגובה מסודרת בנושא, אולם אם היא לא תחליט להוציא עדכון לבאגים, הדבר לא יעזור לה בתחרות מול אפל ואנדרואיד. מיקרוסופט שזוכה לנתחי שוק זניחים בעולם הסלולר, רוצה בעזרת ווינדוס פון 8, להפוך לשחקן משמעותי יותר. מערכת ההפעלה החדשה שלה נחשבת למוצלחת, מהירה, שנותנת חוויה דומה לשימוש בטאבלטים ומחשבים עם חלונות 8.

לא הפעם הראשונה

זו לא הפעם הראשונה שנוקיה סובלת מבעיות בעת השקת מכשיר מסדרת הלומיה שלה. לפני מספר חודשים, בעת השקת הלומיה 900 עם הווינדוס פון 7.5, משתמשים טענו שיש להם בעיות תקשורת בחיבור לאינטרנט. באותו זמן, נוקיה פיצתה את הלקוחות בזיכוי על עלות המכשיר - 100 דולר בהתחייבות לחבילת תקשורת אצל AT&T האמריקנית.

תקלות בהשקת מערכות הפעלה לסמארטפונים הן דבר שכיח. רק לאחרונה אפשר לראות אותן, עם שירות המפות של אפל במערכת ההפעלה לאייפון - iOS 6. גם הגרסה הקודמת - iOS 5 סבלה מבאג, שגרם לסוללה להתרוקן במהירות.