מניית היום: מזנקת בכ-14% בעקבות עוד חוזה חשוב

אורביט דיווחה היום על קבלת הזמנה של מערכת ניהול תקשורת עבור צי מטוסי הסיור הימי P-95 של חיל האוויר של ברזיל

חברת אורביט , המספקת פתרונות מתקדמים בתחומים של תקשורת לוויינים, מערכות עקיבה ומערכות לניהול תקשורת, דיווחה היום על קבלת הזמנה של מערכת ניהול תקשורת עבור צי מטוסי הסיור הימי P-95 של חיל האוויר של ברזיל (BAF) בעסקה בהיקף של כ-3.5 מיליון שקל.

שווקי הסיור הימי והמודיעין נמנים על השווקים הביטחוניים הצומחים ביותר בעולם. זאת, הודות לביקוש הולך וגדל מצד מדינות לטכנולוגיות אשר ישפרו את היכולת שלהם לנטר תנועה במים הטריטוריאליים שלהם, אבטחת אסדות קידוח, נמלים ומתקנים ימיים אחרים.

חיל האוויר של ברזיל נזקק למערכת תקשורת אווירית הנותנת מענה לאתגרים הייחודים הכרוכים בסיור ימי, בכלל זה שידור מאובטח ותמיכה בעבודה בצוותים גדולים. לאחר בחינה מעמיקה של מספר חלופות, בחר חיל האוויר של ברזיל במערכת Airborne Digital Management Systems (ADAMS) של אורביט, בשל יכולותיה המוכחות וביצועיה הגבוהים, כמו גם עלותה המשתלמת.

ADAMS הינה מערכת תקשורת מאובטחת עתירת ביצועים, אשר פותחה במטרה לתת מענה לצרכים המורכבים של צוותי אוויר גדולים, בכלל זה מטוסי נוסעים מסחריים, מטוסי מטען, מיכליות וכן ליישומים מבצעיים. המערכת הינה מערכת COTS (Commercially Off The Shelf) מודולרית התומכת בעד 20 משתמשים בפונקציונליות מלאה, 8 משתמשי אינטרקום, 16 מכשירי רדיו ו-31 מקלטים, 6 מערכות הקלטה, קווים מוצפנים ומספר רב של רשתות תקשורת אינטרקום פנימיות.

"אנו חשים סיפוק רב מכך שחיל האוויר של ברזיל בחר במערכות ניהול התקשורת שלנו, עבור מערך הסיור הימי שלו. אנו רואים בזכייה זו עדות חשובה נוספת לאיכות המערכת שלנו וליכולתה לתת מענה ראוי לצרכים ולאתגרים המורכבים של מערך הסיור הימי", אמר עופר גרינברגר, מנכ"ל אורביט. "מדובר באחת מרצף הזמנות שקיבלנו מלקוחות בברזיל, אשר משקפות את המאמצים והמשאבים הרבים שאנו משקיעים בפיתוח שוק אסטרטגי זה".

לפני כ-10 ימים דיווחה אורביט על חתימת הסכם אסטרטגי, בעל פוטנציאל גדול, עם מיזם לוויינים מהגדולים בעולם. אורביט נבחרה כספק של מערכות תקשורת בתחום התדר Ka band, הנחשב כמנוע צמיחה הגדול של תעשיית הלוויינות, ותספק את פתרונותיה עבור מיזם לווייני מוביל הכולל קונסורציום של חברות ואשר צפוי לאפשר תקשורת לוויינית בפס רחב בקצבים גבוהים מאוד בפריסה עולמית ובמענה לצרכי אוכלוסייה המונה מיליארדי בני אדם.

אורביט צפויה לספק, במסגרת ההסכם, מאות מערכות תקשורת (OrBand ו-OrSat) הכוללות כ-2,500 אנטנות וכן הסכמי שירות ותמיכה לשנים הקרובות עבור המיזם. מדובר בפרויקט לווייני מהגדולים בעולם הצפוי לשגר כ-12 לוויינים בתחום התדר Ka band בשנים 2013-2014 בלבד. אורביט נבחרה כספק לאחר שגברה על חברות מתחרות הפועלות בתחום ולאחר שהוכיחה כי למערכותיה עליונות על מתחרותיה וכן כי הציגה יתרון עסקי ותחרותי בתחומי האספקה והשירות.