תוצאות טובות לאטוקס ביו בניסוי; מגייסת מיליוני ד'

תוצאות הניסוי לטיפול בחיידק טורף מציגות שיפור בתפקוד איברים, קיצור שהייה בטיפול נמרץ, קיצור משך ההנשמה והקטנה במספר הניתוחים

חברת אטוקס ביו (Atox Bio), העוסקת במחקר ופיתוח של תרופות למחלות זיהומיות קשות דיווחה היום על הצלחה בניסוי קליני שלב a2 בתרופת AB103 לטיפול בחולים הסובלים מזיהום נמקי של רקמות רכות ומעטפת השריר Necrotizing Soft Tissue Infections (NSTI) ("חיידק טורף"). תוצאות חיוביות ושיפור משמעותי במספר רב של מדדים קליניים ניצפו בחולים שטופלו בתרופת AB103, בהשוואה לחולים שקיבלו תרופת פלסבו.

בנוסף, ל"גלובס" נודע כי החברה נמצאת בשלב גיוס של כמה מיליוני דולרים מקרנות הון-סיכון.

NSTI הינה מחלה זיהומית קשה המסכנת חיים, הגורמת לנזקי גוף משמעותיים ושיעור התמותה בה גבוה. בהתאם לתוצאות הניסוי, חולים שטופלו בתרופת ה-AB103 התגברו מהר יותר על בעיות בתפקוד איברים פגועים, שהו זמן קצר יותר במחלקה לטיפול נמרץ, נזקקו לטיפול הנשמה קצר יותר ונדרשו למספר קטן יותר של ניתוחים להסרת הרקמה הפגועה על מנת להחלים.

נוסף על כך, תוצאות הניסוי הראו כי תרופת ה-AB103 הדגימה הפחתה מהירה יותר של סימנים דלקתיים מערכתיים בהשוואה לפלסבו, בהתאמה למנגנון הפעולה של התרופה.

ניסוי שלב a2 ראנדומלי, כפול סמיות ומבוקר פלסבו, בחן שני מינונים של AB103 בהשוואה לפלסבו ב-40 חולים הסובלים מנמק רקמות רכות. הניסוי בוצע ב-6 מרכזים רפואיים מובילים ברחבי ארה"ב. תרופת ה-AB103 ניתנה ל-30 חולים, ו-10 חולים קיבלו פלסבו. כל החולים שהשתתפו בניסוי קיבלו במקביל גם את הטיפול הקיים לחולים שנפגעו מ-NSTI, הכולל ניתוח להסרת רקמה נגועה, אנטיביוטיקה וטיפול תומך.

תוצאות הניסוי הראו כי AB103 בטוח לשימוש ולא נרשמו הבדלים משמעותיים בין קבוצות הניסוי ככל הנוגע לתופעות לוואי.

תרופת ה-AB103 הינה פפטיד קצר המווסת את התגובה החיסונית של החולה ומשפר את יכולתו של הגוף להלחם באופן יעיל יותר בזיהום. התרופה של אטוקס ביו מספקת יכולת כיסוי רחבה לסוגי חיידקים שונים ללא סיכון של התפתחות עמידות כנגד התרופה.

ד"ר איילין בולג'ר, ראש מחלקת טראומה במרכז הרפואי הרבור וויו של אוניברסיטת וושינגטון, החוקרת הראשית בניסוי ציינה: "חולים שנדבקו ב-NSTI הינם חולים קשים בעלי סיכויים גבוהים לתמותה, לכריתת איברים, וסובלים מפצעים נרחבים. דרכי הטיפול במחלה הרסנית זו הינן מעטות. תוצאות ראשונות אלו של שימוש בתרופת ה-AB103 מעודדות מאד כמענה אפשרי למחלה זו. בכוונתנו להמשיך בניסוי קליני גדול יותר להוכחת שיטת הטיפול החדשה להשגת טיפול אופטימאלי".

"אנו שמחים על התוצאות המבטיחות שהושגו, המעידות על שיפור במגוון רחב של מדדים קליניים משמעותיים הודות לטיפול ב- AB103, התרופה הראשונה לטיפול ב-NSTI, שהיא מחלה קשה המסכנת חיים", אמר דן טלמן, מנכ"ל אטוקס ביו. "אין כיום תרופה יעודית המאושרת ל-NSTI. על בסיס תוצאות הניסוי והעובדה כי לחברה אישור מה- FDAלקידום התרופה במסלול מהיר (Fast Track), אנו מקווים לשכנע את הרשויות הרגולטוריות להאיץ את פיתוח ה- AB103 ולהפוך אותה לזמינה עבור החולים".