דלק נדל"ן עשתה תספורת למס הכנסה - של 35%

כך עולה מהמלצה של אנטרופי לאשר את הסדר החוב בין החברה לקבוצת דלק: "מדובר בהסדר סביר"

"מדובר בהסדר סביר", כך מגדירים בחברת הייעוץ אנטרופי תספורת של 50% שתבצע דלק נדל"ן שקרסה לחברה האם שלה לשעבר, קבוצת דלק. שתי החברות נמצאות כיום בשליטה ישירה של יצחק תשובה. היקף ההלוואה שהעמידה קבוצת דלק לדלק נדל"ן הוא כ-250 מיליון שקל. בנוסף היא העמידה לה ערבויות בהיקף של 62 מיליון שקל, בגין חובות לבנקים הפועלים ומזרחי טפחות. החוב הופחת בספרי קבוצת דלק לכ-10 מיליון שקל בלבד.

היום אנטרופי חושפת את התספורת שתבצע דלק נדל"ן לנושיה השונים, על פי ההסדרים שנחתמו עימם. כך עולה, שבנק לאומי יקבל מהחברה 140 מיליון שקל (45% תספורת על החוב), בנק מזרחי טפחות יקבל 45 מיליון שקל (48% תספורת), ומס הכנסה יקבל 130 מיליון שקל (35% תספורת). תספורות אלה מתווספות להסדר מול מחזיקי האג"ח, שיקבלו 840 מיליון שקל - כלומר תספורת של כ-65% על החוב.

לא להכשיל את ההסדר מול מחזיקי דלק נדל"ן

מחר תתכנס האסיפה הכללית של קבוצת דלק כדי להצביע על אישור הסדר החוב של דלק נדל"ן כלפיה. כיוון שתשובה הוא בעל השליטה בשתי החברות, נדרש רוב מיוחד מכלל המצביעים שאינם בעלי השליטה בחברה.

על פי תנאי ההסדר המוצע, ייפרע החוב "החדש", בסכום של כ-125 מיליון שקל, במלואו בשנת 2022. פירעון יתרת החוב יהיה בערבות אישית של תשובה.

האנליסט ישי ששון מאנטרופי מסביר כי "המתווה להסדר חוב שהוצע לקבוצת דלק בחודש ספטמבר, הפלה את בעלי המניות בחברה לרעה ביחס למחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן, שעליהם אמנם חלה תספורת גבוהה יותר, של עד 65%, אך הם זכאים לביטחונות ולמח"מ קצר יותר".

בעקבות דיונים שהתקיימו מול הנהלת החברה, שופרו תנאי ההסדר בשתי דרכים עיקריות: ניתנה ערבות אישית של תשובה ליתרת החוב (שתוחלף בביטחונות לאחר שלוש שנים); ובמקרה שהביטחונות לא יאושרו או שהשליטה בחברה תשונה, יבוצע פירעון לחוב עד שנת 2017 או עד מועד החלפת השליטה.

סיבה נוספת לכך שבאנטרופי ממליצים לאשר את הסדר החוב היא כדי לא להכשיל את הסדר החוב שחתמה דלק נדל"ן עם מחזיקי האג"ח שלה, שבו ניתן פטור מתביעות עתידיות. "הליך שמיטיב עם קבוצת דלק", כך אנטרופי.

דלק נדלן
 דלק נדלן