בוטלו 300 חדרים במלון הרודס אילת עקב ביטול כנס

הוועד האולימפי האירופאי הודיע אמש על ביטול האסיפה הכללית השנתית של ארגון הועדים האולימפיים האירופאים שהיה אמור להתקיים בחודש דצמבר באילת

מנזקי "עמוד ענן": הוועד האולימפי האירופאי הודיע אמש (ב') על ביטול האסיפה הכללית השנתית של ארגון הועדים האולימפיים האירופאים שהיה אמור להתקיים בחודש דצמבר באילת. ל"גלובס" נודע כי כתוצאה מכך בוטלו כ-300 חדרים שהוזמנו עבור משתתפי הכנס במלון הרודס אילת של רשת פתאל המשקפים נזק כספי ניכר. כמו כן, בוטלו כ-200 כרטיסי טיסה לישראל, חלקם של חברות תעופה ישראליות.

ארגון הוועדים האולימפיים האירופאים מקיים מדי שנה את האסיפה השנתית שלו. לפני מספר שנים, כך לטענת הוועד האולימפי בישראל, הוחלט לקיים את האסיפה באילת וההתרגשות הייתה גדולה. ומכאן, האכזבה הגדולה של כל הגורמים הנוגעים בדבר במישרין ובעקיפין, כולל של עיריית אילת הממתגת עצמה כעיר ספורט, על ההחלטה לבטל ולקיים את הכנס באיטליה. בכנס היה אמורים להשתתף בין היתר נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי ד"ר ז'ק רוגה; יו"ר הוועדה המארגנת של המשחקים האולימפיים בלונדון, לורד סבסטיאן קו; ויו"ר הוועדה המארגנת של משחקי האולימפיאדה בריו 2016, היהודי 2016 קרלוס נוזמן.

באסיפה האמורה היו אמורים להשתתף כ-400 איש מ-49 מדינות החברות בוועד האולימפי האירופאי. בוועד האולימפי בישראל מסבירים כי בימים האחרונים התנהלו שיחות בהקשר זה, אך ללא הועיל. הוחלט לבטל בשל חששם של חברים רבים.

ולא רק הוועד האולימפי. גורמים בענף התיירות מדווחים על גל של ביטולי כנסים ותיירות עסקית על רקע המצב הביטחוני.

מרשת פתאל נמסר בתגובה: "צר לנו שהוחלט להעביר את הכנס לאיטליה בייחוד לאור העובדה שאילת אינה מושפעת מהסיטואציה הביטחונית המתרחשת באזור הדרום".