ייצוגית: הצעת הרכש של הוט מקפחת את בעלי המניות מהציבור

התובע: הצעת הרכש שהגיש דרהי מקפחת את הציבור ביחס לבעלי המניות פישמן וידיעות ■ דרהי העלה את המחיר למניית הוט בהצעת הרכש ל-42 שקל

פטריק דרהי, בעל השליטה בהוט (69.2%), נתקל בקושי נוסף להפוך את חברת התקשורת לפרטית. החברה דיווחה היום (ד') כי בעלי מניות מיעוט בה הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לאישור תובענה ייצוגית בסך 54.3 מיליון שקל נגד הוט ובעלת השליטה בה (Cool שבבעלות דרהי), בטענה כי הצעת הרכש מקפחת את הציבור. במקביל, בעלי מניות מיעוט אחרים פרסמו נייר עמדה, ובו פירוט על התנגדותם לעסקה.

בתוך כך, העלה אתמול (ג') דרהי שוב את המחיר למניה בהצעת הרכש, מ-41 שקל ל-42 שקל. המחיר ההתחלתי שהציע דרהי לבעלי מניות המיעוט עמד על 37 שקל, והמחיר הנוכחי משקף להוט שווי של 3.06 מיליארד שקל.

הבקשה לאישור התובענה הייצוגית הוגשה על-ידי ברוך פרילוק, שמחזיק ב-80 מניות של הוט, באמצעות משרד עורכי הדין מושקוביץ, סטיס, חיימוביץ ושות'.

התובענה הוגשה נגד Cool והוט וכן נגד בעלי המניות בהוט שעימם ל-Cool יש הסכמים - קבוצת פישמן וידיעות תקשורת - ונגד דירקטורים בהוט. טענתו של פרילוק היא שחלוקת התמורה בהצעת הרכש מקפחת את בעלי המניות מהציבור, ומעניקה תמורה עודפת של כ-83 מיליון שקל לפישמן ולידיעות.

"החברה שווה יותר"

לפי ההסכם עם Cool, יוותרו ידיעות ופישמן על התחייבויות קודמות, יקבלו בתמורה אופציות ויהיו זכאים לרכוש את המניות שנרכשו מהן ב-48 שקל למניה. בכתב התביעה נכתב כי זו "עסקה מלאכותית", שמטרתה הסוואת הקיפוח. עוד נטען כי רוב הדירקטורים שאישרו את המיזוג היו בעלי עניין אישי.

חברת TASC, שביצעה הערכת שווי לבקשת הוט, מוגדרת "מעריך שווי 'ניטרלי' כביכול... שהיטיב בעבר עם דרהי". הוט דיווחה לבורסה כי היא לומדת את פרטי התביעה.

במקביל, פרופ' עלי חפץ ושמעון חפץ, בעלי מניות מיעוט נוספים שמחזיקים ב-1.51% מהוט, פרסמו נייר עמדה שבו הביעו את התנגדותם למיזוג. לדבריהם, "סביר להניח כי בעל השליטה לא התנדב סתם להגדיל את התמורה למניה, אלא משום שכדאי לו, והחברה שווה יותר. האמור לעיל מוכיח כי הדירקטוריון לא מיצה את המשא-ומתן, וניתן היה לקבל תמורה גבוהה יותר".

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".