הסמסים של הג'יהאד לישראלים ב"עמוד ענן" בגלל חייל

מסרוני התעמולה והאיומים ששוגרו לאלפי מנויי סלולר במהלך מבצע 'עמוד ענן' הגיעו כתוצאה מהעלאת פרטים של חיילי מילואים לרשת ע"י אחד מהם ■ הג'יהאד האיסלאמי התחקה אחר הפרטים – ושלח את מסרוני האיום

מסרוני האיום מהג'יהאד - בגלל חייל מילואים: במהלך ימי 'עמוד ענן', אלפי אזרחים בישראל לא חששו רק מאיום הטילים, אלא גם ממסרונים מאיימים בסלולר שנשלחו מעזה. בדיקה שערך מערך ביטחון המידע בצה"ל מעלה כי ההודעות, שנשלחו ברובן לאנשי מילואים וחיילים, הגיעו עקב העלאה לרשת של פרטי חיילים ואנשי מילואים על ידי חייל מאותה יחידת מילואים.

"הרשימות שפורסמו הועלו לרשת האינטרנט על ידי חייל מאותו גדוד מילואים שלגביו פורסם המידע", נמסר לאחר בדיקה של מערך ביטחון המידע של צה"ל. עוד נטען שם כי הגורם שעומד מאחורי המהלך הוא הג‘יהאד האיסלאמי, שהתבסס למעשה על מאגרי המידע שהופצו ברשת. במהלך המבצע פרסם הג‘יהאד האיסלאמי באתר האינטרנט שלו כי הארגון הצליח לשלוח אלפי הודעות SMS מאיימות לאזרחים ישראלים, אנשי מילואים ובעלי תפקידים בצה"ל.

"צה"ל מכיר את פרסומי האויב ברשת האינטרנט ומודע לניסיון האויב לבצע לוחמה פסיכולוגית", מסבירים היום בענף ביטחון המידע ומציינים כי לצד הפרסום, צורפו רשימות המכילות את פרטיהם האישיים והצבאיים של אנשים מגדודי מילואים.

כחלק מחידוד הנהלים עדכנו בענף לביטחון מידע כי "אין להעלות לאינטרנט כל מידע שקשור למבצע, לרבות מיקומי כוחות, שמות, יחידות - בדגש על הרשתות החברתיות". עוד נטען כי "אין לפתוח הודעות עם קבצים או לינקים מצורפים מגורמים לא מוכרים ולא לענות לשיחות ממספר לא מוכר". בענף מבהירים עוד כי "במיוחד בזמן מבצע, האויב משקיע מאמצים רבים בחיפוש מידע אודות צה"ל ברשת האינטרנט, וכל מידע צבאי שעולה לרשת הינו מתנה עבורו".