ניצחון לשטייניץ: ראש המטה שלו מונה למזכיר קצא"א

דוד שרן, ראש המטה של שר האוצר, היה מעורב במינויים של לפחות שלושה דירקטורים בדירקטוריון של קצא"א

ראש מטה שר האוצר, דוד שרן, מונה הערב (א') למזכיר חברת קו צינור אשקלון אילת (קצא"א), בסיומו של הליך שתוצאותיו היו צפויות. שרן שקל להתמודד בפריימריס של הליכוד במחוז תל-אביב אך העדיף להתמודד על התפקיד בקצא"א. דירקטוריון קצא"א אישר לפני זמן קצר את המינוי.

במהלך כהונתו כראש המטה של שטייניץ היה שרן מעורב במינויים של לפחות שלושה דירקטורים בדירקטוריון של קצא"א, חברה המנוהלת בפיקוח החשב הכללי באוצר ושהחשכ"ל מכהן בה גם כאחד מהדירקטורים.

משרות בקצא"א נחשבות למבוקשות במיוחד בשירות הציבורי בגלל תנאי שכר חריגים ופיקוח רגולטורי רופף יחסית. קצא"א איננה חלק מרשות החברות הממשלתיות ועד לאחרונה לא הייתה תחת פיקוחו של מבקר המדינה. מדובר בחברה פרטית שנרשמה בחו"ל לפני קרוב ל-50 שנה והבעלות עליה מתחלקת בין ממשלות ישראל ואיראן.

על רקע החשש הממשי כי התמודדותו של שרן תיצור ניגודי עניינים התבקש המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אבי ליכט לפקח מקרוב על תקינותו של הליך הבחירה והמינוי של מזכיר לחברה. בהוראתו של ליכט פורסם מכרז לתפקיד וארבעה דירקטורים ששרן היה מעורב במינויים התבקשו לפסול את עצמם מהשתתפות בהליך הבחירה. למכרז ניגשו כ-10 מועמדים שלא נרתעו מדיווחים בתקשורת לפיהם שרן צפוי היה להתמנות בסופו של דבר לתפקיד. ל"גלובס" נודע כי ארבעת הדירקטורים אכן נמנעו מלהצביע אך זה הספיק לשרו לזכות במשרה הנחשקת. את תגובתו של שרן לא היה ניתן להשיג.