לבני מקימה את מפלגת "התנועה": "באתי להילחם"

לבני: "אחרי 4 שנות זחיחות התברר המחיר הכואב של מדיניות הממשלה" ■ בין המועמדים להצטרף: עמרם מצנע, בועז נול, יצחק בן ישראל וישראל אורון

אחרי שבועות ארוכים של התלבטויות הודיעה היום (ג') יו"ר קדימה לשעבר, ציפי לבני, על חזרתה לחיים הפוליטיים ועל התמודדותה בבחירות הקרובות בראש רשימה עצמאית. מפלגתה החדשה של לבני תיקרא "התנועה".

"ביום הכיפורים האחרון ישבתי עם המשפחה במהלך הצום וסיפרתי לבנים שאני נקראת לדגל, שהציבור בישראל הולך לבחירות, שלהרגשת רבים כמוני מצבה של ישראל מידרדר, אין אלטרנטיבה אישית או רעיונית לראש הממשלה, ואין מי שמייצג את עמדותינו בנושאים הקריטייים ביותר", אמרה לבני. "תילחמי, הם אמרו לי. תילחמי בשבילנו. אנחנו עוד צעירים, לנו אין הכלים. לך יש. תילחמי".

לבני אמרה ש"היה לי קשה לחזור לחיים הפוליטיים. לפני שבוע, כשבני ירד להילחם בדרום, סימסתי לו שהחלטתי להילחם במגרש שלי - הפוליטי - כדי שהוא לא יצטרך להילחם בשדה הקרב. אז באתי להילחם. אחרי 4 שנות זחיחות התברר המחיר הכואב של מדיניות הממשלה. מדיניות שהוכיחה לכך שאותה ממשלה שסירבה לומר את המילים 2 מדינות, מקבלת 2 מדינות פלסטיניות - אחת באו"ם בניגוד לרצוננו והשנייה מדינת חמאס בעזה".

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" בשבוע שעבר, פרופ' מנואל טרכנטברג, לא יתמודד ברשימה לאחר שלא התפטר מתפקידו כיו"ר הות"ת, כפי שמתחייב ממנו על פי החוק מספיק זמן לפני הבחירות. גם מנכ"ל טבע לשעבר, שלמה ינאי, ששמו עלה כמועמד אפשרי, לא ייכלל ברשימה.

לרשימתה של לבני צפויות להצטרף דמויות נוספות. בין היתר מקיימת לבני עם יו"ר העבודה לשעבר, עמרם מצנע, אולם טרם הושגה הסכמה בין השניים. גם שמו של איש מחנה הפראיירים, בועז נול, הוזכר כמועמד להצטרף לרשימה, וכן עם ח"כ לשעבר, יצחק בן ישראל ותת אלוף במיל' ישראל אורון.

אמש נפגשה לבני גם עם שמשון ליבמן, יו"ר המטה להשבת גלעד שליט והציעה לו להיות יו"ר מטה הבחירות. לתפקיד יועצת התקשורת של לבני מונו מרב פרסי צדוק, ששימשה יועצתו של ברק בעת שכיהן כראש ממשלה וכן משה דבי.

בסביבתה של לבני מבטיחים כי ברשימה יהיה ייצוג גם לנושאים החברתיים, לחינוך ולביטחון, אולם היא לא תשובץ בכוכבים חדשים, ותתבסס בעיקר על חברי כנסת מכהנים וחברי כנסת לשעבר, מרביתם פורשי קדימה. בין היתר הוזכרו שמותיהם של חברי הכנסת שלמה מולה, יואל חסון, אורית זוארץ, מגלי והבה, רוברט טיבייב, רחל אדטו ומאיר שטרית, שצפויים לפרוש מקדימה מחר ולהצטרף ללבני. גובה כספי מימון המפלגות שהשבעה יביאו עימם מסתכמים ב1.336 מיליון שקל.

לבני תמקד את הקמפיין שלה בהצגת אלטרנטיבה לממשלת נתניהו-ליברמן כשהנושא המדיני והמשא ומתן עם הפלשתינים יעמוד במרכזו. מסקרים שעשתה לבני עולה כי הנושא הפלשתיני נעדר ייצוג ברשימות מרכז-שמאל ושם היא תשים את הדגש שלה.

בימים האחרונים הציעו יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ' ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ללבני לחבור לכל אחד מהם בנפרד על מנת להתמודד יחד בבחירות הקרובות אולם לבני דחתה את ההצעות. על פי הסקרים האחרונים צפויה מפלגה בראשותה של לבני לגרוף כ-10 מנדטים, מרביתם מ"יש עתיד". על פי הסקרים שמחזיקים לפיד ויחימוביץ' בידם, חבירה של לבני אליהם עשויה להגדיל את מספר המנדטים שתזכה מפלגה משותפת מאשר התמודדות בנפרד, אולם כאמור, לבני צפויה להודיע על הקמת מפלגה עצמאית. מסקרים שעשתה לבני עצמה עולה כי היא עשויה לגרוף בין 12 ל-15 מנדטים.

אמש נפגשה לבני עם אהוד אולמרט והודיע לו על החלטתה. עם תום מסיבת העיתונאים צפויה לבני להמריא וושינגטון על מנת להשתתף בפורום סבן.