"דה מרקר" מבקש לערער לעליון על פיצוי "מעריב" בגין העתקה

ביהמ"ש המחוזי חייב את "דה מרקר" לשלם ל"מעריב" ולכתביו פיצוי בסך כ-6 מיליון שקל בגין העתקה של 453 כתבות בין השנים 2000-2002

המוסף הכלכלי של עיתון "הארץ", "דה מרקר", הגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון על פסיקתו של בית המשפט המחוזי מרכז מחודש אוקטובר השנה, לפיו עליו לשלם ל"מעריב" ולשורה של עיתונאים בכירים שלו בעבר פיצוי בסך כ-6 מיליון שקל, בגין העתקה של 453 כתבות בין השנים 2000-2002.

בפסיקתו מאוקטובר קבע המחוזי כי לאורך יותר משנה הפר "דה מרקר" את זכויות היוצרים של "מעריב" וכתביו, בכך שנקט בשיטה של "העתקה מתמשכת, מחושבת ושיטתית של מאות כתבות השייכות ל'מעריב' ולכתבים. הכתבות הועתקו על-ידי 'דה מרקר' ללא קבלת הרשאת התובעים לכך, במשך תקופה של כ-13 חודשים, תחת הכותרת 'סקירת עיתונים".

לדברי השופט בנימין ארנון, "העתקת הכתבות בוצעה על-ידי 'דה מרקר', תוך פגיעה הן בזכות החומרים של 'מעריב' והן בזכות המוסרית של הכתבים, אשר לא קיבלו קרדיט אישי על הכתבות אותם יצרו".

לדבריו, "מדובר בהפרות רבות, חמורות ובוטות, אשר בוצעו באופן שיטתי, והן בעלות כדאיות כלכלית מסחרית. אני סבור כי אין מדובר בהפרות קלות".

השופט הוסיף כי הוא "סבור כי כל אחת ואחת מבין 453 הכתבות נושאי התביעה מהווה יצירה מקורית נפרדת ועצמאית", ולכן קבע פיצוי בעבור כל כתבה שנגנבה, גם לעיתונאים שכתבו אותה.