גרופון שוקלת לפטר את המנכ"ל על רקע האטה בצמיחה

אנדרו מייסון מתקשה לאושש את ענקית הקופונים - ותפקודו ייבחן בישיבת דירקטוריון שגרתית שתיערך מחר ■ מניית גרופון ירדה ב-80% מאז ההנפקה הראשונה לציבור בנובמבר 2011

מספר חברי דירקטוריון בחברת גרופון מתכננים לדון בהחלפתו של מנכ"ל החברה, אנדרו מייסון, שמתקשה לאושש את החברה.

תפקודו של מייסון ייבחן בישיבת דירקטוריון שגרתית שתיערך מחר. בכוונת הדירקטורים לבטא את תסכולם מכך שהמנכ"ל לא הצליח להפגין יותר מנהיגות ולהפוך על פניה את מגמת ההאטה ואת הנפילה במחיר המניה.

מניית גרופון ירדה ב-80% מאז ההנפקה הראשונה לציבור בנובמבר 2011, בעקבות ירידה בביקוש לקופונים מקוונים. מייסון, שהיה בין מקימי החברה בשנת 2008, נאבק לחזק את עסקי הליבה של החברה ולהכניס אותה לתחומים חדשים, שייצרו מקורות הכנסה חדשים. פול טאף, דובר מטעם גרופון, סירב אתמול להגיב לידיעה.

לאחר שהפרסום הופיע אתמול בבלוג הטכנולוגיה AllThingsD, עלה מחיר המניה של גרופון בעד 4.8% ל-4.15 דולר ונסגר על 3.96 דולר בתום המסחר. על אף הלחץ על המניה, ירידתה נבלמה ב-19 בנובמבר, כאשר קרן הגידור Tiger Global Management מניו יורק הודיעה כי רכשה 9.9% ממניות אתר הקופונים.

החברה מרוויחה את כספה על ידי מכירת הנחות וקופונים בשם "גרופונים" בעסקים כמו מסעדות ומכוני יופי, על-פי מודל של חלוקת הכנסות עם העסקים הללו.