בראון נגד בעלי דנשר: הצעת הרכש לא חוקית

דנשר שבשליטת האחים ברק: "טענות חסרות בסיס"

לפני כשבועיים פרסמה חברת דנשר , שבשליטת טל ורון ברק (90%) הצעת רכש לבעלי מניות המיעוט בחברה בפרמיה של 20% על מחיר השוק. כעת מתברר שלא כל בעלי המניות נלהבים למכור את החזקותיהם.

יהודה בראון, שמחזיק בכ-2% ממניות דנשר, טוען כי "הצעת הרכש היא בלתי חוקית ועל דנשר להודיע מיד על ביטולה". לטענתו, עסקאות שביצעה משפחת ברק במניות החברה הביאו לירידה בשווי החברה ולשחיקה בשווי החזקות הציבור, מה שתרם להעברת החברה לרשימת השימור. בראון היה בעבר מבעלי השליטה בחברת אינטרקוסמא, שמוזגה לדנשר ב-2010..

במסגרת מכתב ששלח השבוע, באמצעות עו"ד אמיר שרף ממשרד תדמור ושות', תוקף בראון בחריפות את ניסיונה של משפחת ברק לרכוש מניות נוספות מעבר לאלו שכבר נמצאות בשליטתה. האחים ברק מציעים לרכוש את מניות המיעוט תמורת 13 מיליון שקל, לפי מחיר של 16.5 שקל למניה (בדומה למחיר השוק הנוכחי), כאשר המועד האחרון למסירת הודעת קיבול הוא ה-2 בדצמבר.

בדרך לצאת מהבורסה

מניית חברת דנשר, שנסחרת לפי שווי של 126 מיליון שקל, נמצאת מתחילת השנה ברשימת השימור ורמת הסחירות בה נמוכה עד אפסית. משפחת ברק חייבת לפרסם הצעת רכש כדי לרכוש מניות נוספות. אם תהיה היענות של 5% מבעלי המניות של החברה, תתבצע רכישה כפויה של יתרת המניות. מטרת הרכישה היא להפוך את החברה לפרטית ולמחוק אותה מהבורסה.

דנשר עוסקת בייבוא, ייצור, שיווק והפצת מוצרי מזון, קוסמטיקה, בישום, טואלטיקה ומוצרי שיער. החברה עדיין לא פרסמה את הדוחות לסיכום הרבעון השלישי של השנה. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם הכנסות של 147 מיליון שקל ואיזון בשורה התחתונה. שולי הרווח שלה היו נמוכים, על רקע המחאה החברתית והתחזקות הרשתות הקמעונאיות על חשבון הספקים.

מדנשר נמסר בתגובה כי "הטענות שמעלה יהודה בראון חסרות בסיס ומופרכות. משפחת ברק הגישה הצעת רכש למניות דנשר, במחיר שבזמן פרסום ההצעה, היה גבוה בעשרות אחוזים ממחירן בשוק. בשעה שיהודה בראון מנסה להפעיל לחץ, בניסיון לקבל מחיר גבוה יותר עבור מניותיו שלו, הוא לא בוחל בהפרכת 'איומים' מזיקים נגד הצעת רכש שעשויה להיות רצויה ומיטיבה לניצעים האחרים המחזיקים במניות".