מעוניינים בחופשת סקי? הנה האתרים שאסור לוותר עליהם

בשפינדל שבצ'כיה תקבלו מסאז' תאילנדי אותנטי ■ ב-Solden שבאוסטריה תיהנו מפארק הספא "אקוודום" ■ ומה מחכה לכם באנדורה? ■ גל איתן מחברת SkiDeal בהמלצות חמות לחורף

חופשת סקי היא כולה חופשה של בריאות והיטהרות. פעילות אינטנסיבית יומיומית על הגוף, בפורמט של סקי, סנובורד, קרוס קאונטרי סקי, טיפוס אלפיני או הליכה נורדית בשלג, מפעילה שרירים חשובים שרדומים במהלך השנה, ממריצה את מחזור הדם ומציבה את הגוף מול אתגר מחזק בהחלט, ונדיר עבור הגוף הישראלי, של הפרשי טמפרטורות בין הגוף החם לשלג הקריר.

אם תשאלו אנשי דת וקבלה, תגלו שפתיתי השלג מורכבים מחלקיקי האנרגיה הבריאותית הגבוהה ביקום, כשהם מסודרים בפנימיותם בצורה מושלמת של מגן דוד. לכן חסידים רבים, מימים עברו ועד היום, רואים בהתפלשות בשלג מצווה גבוהה של היטהרות. פרט לפעילות הגופנית המהנה והבריאה שתחוו במהלך היום בחופשות הסקי, ישנן דרכים נוספות לפנק את הגוף, להקל עליו ולהרפות את השרירים התפוסים. הנה כמה דברים לרומאים מביניכם:

1. טוסו לצ'כיה וחפשו את אתר הסקי היפהפה Spindleruv Mlyn, או בקיצור שפינדל. הזמינו שהייה במלון הספא הטוב ביותר בעיירה, מלון ה-Windsor, שאגב, גם לא יעלה לכם יותר מידי. שכשכו להנאתכם בג'קוזי ובאמבטיות המסאז' והתחממו בסאונה הארומטית ובסולריום.

מלון ה-Windsor דואג להטיס מידי כמה חודשים מסז'יסטיות ישירות מארץ הפינוקים הטרופית - תאילנד. המטפלות הן מהטובות שיש והמסאז'ים ניתנים בחדר עם חלונות זכוכית חד כיווניים, מהם נשקף נוף מרגיע של בריכות וברקע רחש של מים זורמים. מומלץ לנסות את מסאז' האבנים החמות, במיוחד אחרי יום אינטנסיבי של סקי. חומן וקשיותן של האבנים השחורות, יחד עם השמנים הטבעיים ולחיצות ארוכות לאורך הגב והרגליים, ישחררו כל הצטברות של חומצות חלב בשרירים ויכינו אתכם להמשך הגלישה.

2. עוד לפני שתבקרו באתר הסקי המפואר Solden שבאוסטריה, תיתקלו במילה "אקוודום" (Aqua Dome), שהפכה לאחד מסימני הזיהוי שלו. מדובר באחד מפארקי הספא היותר מפנקים של אירופה ואתרי הסקי, עם 3 בריכות תרמיות תלויות באוויר, מחוממות לטמפרטורות שונות, סאונות, ג'קוזי (בלשון רבים), בריכות קרח, חדר קור ופינוקים נוספים.

קשה מאוד להעביר חופשת סקי של שבוע בזולדן, מבלי לקפוץ לאקוודום לפחות פעמיים. המעבר בין הטמפרטורות השונות, בין בריכות הקרח לסאונות החמות, ממריץ את זרימת הדם ומגביר את קצב התחדשות התאים, מה שעוזר גם לפירוק הצטברויות של מתח בשרירים והארכתם. מעבר למה שכל זה עושה למצב הרוח, זאת בהחלט אתנחתא חשובה בין ימי הגלישה האינטנסיביים.

3. לא רחוק משם, ב-Mayrhofen, אוסטריה, חבוי לו מלון ספא קלאסי, שהוקם עוד במאה ה-17 כחאן אירוח למטיילים שביקשו לחצות את האלפים. המתארחים בו היום בחופשת הסקי שלהם, זוכרים את מתחם הספא שלו כפסגת החופשה כולה. פרט למתקני הספא הרגילים הסאונות הארומטיות, הג'קוזי והבריכה המחוממת, מציע הספא למתפנקים בו מיטות מים חמים, חדר קריסטלים להירגעות באדיבותה של אמא אדמה, משטחי אבנים חמות בתוך מים ושפע פינוקים פורצי דרך נוספים.

ה-Neue Post נחשב לאחד משלושת המלונות המפנקים ביותר במאיירהופן, הספא כלול במחיר החבילה והכניסה אליה מורשית רק לאורחי המלון. לכן, אם תרצו לשדרג את חופשת הסקי שלכם במאיירהופן בדרך כלשהי, זוהי ללא ספק האופציה המומלצת ביותר.

4. טסתם לחופשת סקי ב-Val Thorens ורק על בחירת אתר כזו משובחת מגיע לכם פרס. הצעתי לכם הכניסו את היד לכיס ופנקו את עצמכם בספא האיכותי של מלון Altapura, ברמת 5 כוכבים. הספא מעוצב כמסלול יופי מעגלי, בו תוכלו לעבור דרך איגלו מרגוע, לנשום מספר נשימות קרירות ולטבול בבריכה מינראלית חמה, שחצייה חיצוני וחצייה פנימי. ממנה להמשיך למערכת מפלים וסאונות רטובות ולחזור לתא הקירור באיגלו, ולשפשף שלג קפוא על עורכם החם. מבחינת טיפולים, מציע הספא עטיפות גוף שונות ומשונות מחימר ורוד, דובדבנים ופירות יער, בוץ ואצות. אפשר גם לטבול באמבט חלב ויסמין.

5. גם אנדורה לא נשארת פראיירית כשמדברים על תפנוקי גוף. רשת בתי הספא Caldea, שסניפיה פזורים במספר מלונות בעיירות מרחב Grandvalira, בכללותן בעיירת הסקי Pas de la Casa ובבירת החבל Andorra la Vella, מציעה פינוק אפרה סקי משובח בהחלט. מערכת בריכות בטמפרטורות שונות מהקפוא אל הרותח, כשהרקע בעיצוב אוריינטלי של קשתות וכיפות מהתקופה המורית של ספרד. כדי להרגיש היטב את התקופה, מומלץ להתנסות בטיפול פילינג טורקי, שכולל הלקאות ליפה על הגוף לחידוש התאים.

6. את הסיום לכתבה נשמור לרומאים האמיתיים, האיטלקים, שהצליחו לחזור למקורות ולשחזר היסטוריה בת 2000 שנה במלון ספא שניזון ממעיינות תרמיים טבעיים שנובעים בתוך מערות תלויות על צלע הר בגובה אלפי מטרים. למלון הספא קוראים Bagni Vecchi (מרחצאות עתיקות), והוא ממוקם כ-40 דקות נסיעה מאתר הסקי המפורסם Livigno, באזור העיירה האיטלקית Bormio.

מרחב הספא מחולק ל-6 חלקים הנושאים שמות של התקופות השונות שעברו על המקום, ביניהם מרחצאות ימי הביניים, ומרחצאות התקופה האימפריאליסטית. חלק מהבריכות החמות נמצאות בתוך מערות של ממש צופות בנוף אלפיני שקשה לתאר במילים. אורחי המלון זכאים לכניסה חופשית לספא וביקור יומי בספא אינו אפשרי.

* הכותבת עובדת בחברת SkiDeal. לאתר החברה - לחצו כאן