מה מציעים טרקליני העסקים בבתי-המלון - וכמה עולה כניסה?

שירותי משרד, כיבוד לאורך כל היום ואווירה יוקרתית ואלגנטית - טרקליני העסקים בבתי-המלון מתבססים כמקום מפגש לאנשי עסקים, ולא רק לאורחי המלון

פגישה עסקית בבית-קפה או בטרקלין עסקים בבית-מלון? מי שמחפש לקיים פגישה באווירה אקסקלוסיבית יותר ומוכן לשלם עבורה עד כמה מאות שקלים, בוחר לא פעם בטרקלין עסקים.

מלונאים טוענים כי טרקליני עסקים, ובעיקר אלה הממוקמים במלונות יוקרה במרכזי ערים, מבססים את עצמם בשנים האחרונות יותר ויותר כחלופה אלגנטית לפגישות עסקיות.

לטענתם, בניגוד לבית-הקפה הרועש, הטרקלין משדר אווירה משרדית אקסקלוסיבית, יש שיאמרו אווירה סלונית, בעיקר בזכות הסביבה השקטה שהוא מציע לאורחיו ובזכות הנגישות לשירותי משרד שונים דוגמת מכונת צילום, פקס, מדפסת, אינטרנט, עמדות מחשב ועוד.

כל זאת, כמובן, בנוסף לנגישות נוחה לחניה, חלל מעוצב עם פינות ישיבה נוחות, כיבוד ושתייה במהלך כל היום עד לשעת הסגירה (לרוב בשעה 23:00), מגוון עיתונים (יומיים ומגזינים) בשפות שונות ולעיתים גם נוף פנורמי של העיר.

בתי-מלון בארץ ובעולם, בדגש על מלונות יוקרה, מתפעלים טרקליני עסקים המיועדים על-פי רוב לאורחי המלון הלנים בחדרים בקומות היוקרה, לחברים במועדון יוקרתי כלשהו של רשת המלונות או לכאלה שמוכנים לשלם רק תמורת העונג לשבת ולקרוא עיתון ולנשנש מתאבן בשקט ובלי כל הבלגן של הלובי.

"כל מלון שפונה לקהל עסקי צריך להתהדר בטרקלין עסקים מתאים", אומר רוני אלוני, סמנכ"ל שיווק ברשת מלונות פתאל. לדבריו, טרקלינים בבתי-מלון מתחלקים לשני סוגים: טרקלינים במלונות המוגדרים עסקיים, המשרתים בעיקר קהל עסקי; וטרקלינים במלונות נופש (ריזורט), הנותנים מענה לנופשים המעוניינים לקרוא עיתון, לצפות בטלוויזיה ולנשנש משהו בשקט ובפרטיות ובלי ילדים מתרוצצים בלובי.

יצוין כי הכניסה לטרקלינים ברוב בתי-המלון בארץ, בין אם עסקיים ובין אם נופש, אסורה לילדים מתחת לגיל 16. כמו כן אסורה, ברוב המקרים, גם הוצאה של דברי מזון ושתייה מחוץ לשערי הטרקלין.

מנוי שנתי ב-7,500 שקל

לדברי גרי קומינס, מנכ"ל מלון השרון בהרצליה פיתוח, "90% מאורחי המלון הם אנשי עסקים מחו"ל, המזמינים לטרקלין את מארחיהם הישראלים לפגישות עבודה".

יחד עם זאת, אומר קומינס, הטרקלין מבוקש גם על-ידי ישראלים. לאור הביקוש החליטו במלון להציע לישראלים מנוי שנתי לטרקלין בתעריף של 7,500 שקל לשנה, הכולל גם שימוש בחדר ישיבות פרטי המתאים ל-10 אנשים פעם אחת ברבעון.

"מחיר המנוי לא מרתיע את הישראלים", מסביר קומינס, "עובדה, יש לנו מנויים".

בניגוד למלון השרון, ברשת מלונות קראון פלאזה (ובמלונות רבים אחרים שבדקנו) לא ניתנת אופציה למנוי שנתי. "שללנו מנוי שנתי כי 'עניי עירך קודמים'. אנחנו רוצים לתת עדיפות קודם כל לאורחי המלון", מסביר שי אסיה, סמנכ"ל השיווק של רשת מלונות קראון פלאזה, המונה 7 בתי-מלון, שבכולם, למעט המלונות באילת ובים המלח, יש טרקליני עסקים.

"גלובס" בדק כמה תעלה כניסה לטרקלין עסקים במטרופולין ומחוצה לו, ומה מציעים הטרקלינים.

טרקלין
 טרקלין