חברה מפנמה גברה על סקאל במכרז הדיוטי פרי בעובדה

פדיון המכירות של הדיוטי פרי בעובדה הסתכם בשנת 2011 בכ-2.2 מיליון דולר

קבוצת סקאל הפסידה לחברה מפנמה, Punta Cana, במכרז של רשות שדות התעופה (רש"ת) להפעלת חנות דיוטי פרי בנמל התעופה עובדה - כך נודע ל"גלובס".

בספטמבר השנה פורסם ב"גלובס" כי רשות שדות התעופה (רש"ת) צפויה לפרסם מכרז חדש ולסיים את ההתקשרות עם חברת "לים" מקבוצת סקאל, המפעילה זה שנים את חנות הדיוטי פרי בטרמינל עובדה, המשמש רק לטיסות שכר בינלאומיות ארוכות-טווח לתיירים המגיעים לאילת.

באולם הנוסעים היוצאים בטרמינל עובדה פועלות כיום, בנוסף לחנות הדיוטי פרי, שתי חנויות נוספות: חנות מזכרות ויודאיקה וחנות תכשיטים של המותג ה.שטרן.

פדיון המכירות של חנות הדיוטי פרי בעובדה הסתכם בשנת 2011 בכ-2.2 מיליון דולר - עלייה של 32% בהשוואה לפדיון המכירות של 2010. תנועת הנוסעים בשדה עמדה אשתקד על כ-140 אלף נוסעים.

החברה שתחליף את "לים" מקבוצת סקאל ב-5 השנים הבאות (עם אופציה להארכה של 24 חודשים נוספים) היא כאמור Punta Cana מפנמה, המפעילה חנויות פטורות ממכס ברחבי העולם.

Punta Cana צפויה לפתוח ב-2013 בטרמינל עובדה חנות בשטח של כ-300 מ"ר, ובה יימכרו מוצרי קוסמטיקה, בשמים, טבק, אלכוהול, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מוצרי ספורט ועוד.

רש"ת החלה להפעיל את הטרמינל בבסיס חיל האוויר בעובדה בשנת 1982, לאחר החתימה על הסכם השלום עם מצרים. בעובדה, השוכנת כ-60 ק"מ צפונית לאילת, הוקם מסוף אזרחי הקולט טיסות שכר ישירות מאירופה.

ב-1988 התקבלה החלטה שלפיה טיסות בינלאומיות המביאות תיירים לאילת ינחתו בעובדה במקום באילת, ומאז רוב הטיסות הבינלאומיות לאילת אכן נוחתות בעובדה. המסלול בעובדה מאפשר ביצוע טיסות ארוכות-טווח לכל יעד באירופה, ללא צורך בתדלוק בנתב"ג.

חיים סקאל מסר בתגובה: "קבוצת סקאל הגישה לרשות שדות התעופה הצעה תחרותית, שנתוניה נגזרו מהתוכנית העסקית ומניתוח הפוטנציאל של המכרז הנוכחי. קבוצת סקאל מתכוונת להמשיך להגיש הצעות נוספות בעתיד לכל מכרז שהרשות תפרסם, ובהם גם זה לשדה החדש שייבנה בעובדה בעתיד".