"פרלמוטר מועמד למנכ"ל אינטל, אבל יהיו גם חיצוניים"

מולי אדן: "התפקיד החשוב ביותר של דירקטוריון הוא לבחור מנכ"ל, והם מתלבטים. אין ספק שהמנכ"ל נכנס לחברה בתקופה סוערת, אבל אינטל היא גם עניין גדול יותר ממנכ"ל זה או אחר"

"דדי פרלמוטר הוא אחד המועמדים הפנימיים למשרת מנכ"ל אינטל, אבל יהיו גם מועמדים חיצוניים". כך אמר אתמול (ד') מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, בכנס של פורום MIT ליזמות של המכון היוקרתי ממסצ'וסטס וקרן ההון סיכון קיינן.

לדבריו, "התפקיד החשוב ביותר של דירקטוריון הוא לבחור מנכ"ל, והם מתלבטים. אין ספק שהמנכ"ל נכנס לחברה בתקופה סוערת, אבל אינטל היא גם עניין גדול יותר ממנכ"ל זה או אחר".

אדן נשאל אם אינטל שוקלת להקים שוב מפעל בישראל, לאחר שבפעם האחרונה שהעניין נבחן הוחלט להקים מפעל באירלנד. "לא בחנו הקמה של מפעל חדש בישראל ובטח שלא בבית שאן כפי שנטען", אמר. "המחשבה הייתה לעשות מתיחת פנים והרחבה למפעל קיים, אולם בסופו של דבר הוחלט לחדש את המפעל באירלנד".

לדבריו, התחרות על תקציב זה תהיה מול אירלנד, ארה"ב וסין, שם התמריצים משמעותיים. "ההחלטה תתקבל בשל שילוב בין תמריצים לאיכות כוח האדם. אני מציע לממשלה להכין תוכנית מגירה ליום שבו אינטל תיזכר שהיא רוצה לחדש מפעל, כי כשהם רוצים להתקדם - הם רוצים להתקדם מהר".

לגבי ההשקעות בסטארט-אפים, אמר כי "בניגוד לעבר, אנחנו לא נשקיע רק בחברות בשלות יחסית אלא גם בסיד ופרה סיד. חשוב לי לספר זאת לחברות שאנחנו לא הכתובת הראשונה ברשימה שלהם".

על השאלה אם לדעתו הפוליטיקאים מבינים את עולם ההיי-טק, ובמיוחד שלי יחימוביץ' שקראה לחרדים להפגין נגד עבודה באינטל בשבת והמליצה לעובדים שם להתאגד לוועד, אמר אדן: "אני לא ממליץ על הפגנות. גם כך קשה לנו להסביר את המצב הביטחוני לאמריקנים. אני גם לא בטוח שצריך ועדים, גם בלעדיהם נבחרנו למעסיק הטוב ביותר בישראל השנה בפעם החמישית. חלק מהפוליטיקאים מבינים את המשוואה שהיי-טק גורר כסף, איכות חיים ותקציב ביטחון. לחלקם עוד צריך להסביר זאת".