הפסדי IDB הצטמצמו ל-20 מ' ש' ברבעון 3; דנקנר יטוס לארגנטינה בשבוע הבא להיפגש עם אלשטיין

ברבעון המקביל אשתקד הפסידה הקבוצה 1.78 מיליארד שקל וברבעון החולף הצטמקו ההפסדים הודות לעלייה במניית קרדיט סוויס ■ דנקנר ייצא לארגנטינה ביום א' וייפגש אם אדוארדו אלשטיין כדי לקדם השקעה נוספת של 75 מיליון דולר

קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר הפסידה 20 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה לעומת הפסד עתק של 1.78 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2011. כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסמה הערב (ו') הקבוצה. עיקר הצמצום בהפסד נובע מהעלייה במניית קרדיט סוויס, הבנק השווייצרי בו מחזיקה IDB (באמצעות כור) 30.3 מיליון מניות המהוות 2.36% מהון המניות של הבנק. ברבעון השלישי רשמה כור רווח של 328 מ' ש' על ההשקעה בקרדיט סוויס, בשל עלייה בערך המניה, כך שחלקה של IDB ברווח זה עמד על 218 מ' ש'.

בדוחות החברה ממשיכה להתנוסס הערת "עסק חי" המעידה על חשש מחדלות פירעון. יש לציין כי ב-25 בנובמבר הועבר ל-IDB פתוח תשלום בסך 509 מיליון שקל בגין מכירת כלל תעשיות ללן בלווטניק והיא עשויה לממש את האופציה למכירת יתרת החזקותיה בכלל תעשיות תמורת 251 מ' ש'. בדוחות מציינת הקבוצה כי "בשים לב למכלול הנסיבות, לעמדת החברה על-אף ולאחר הכללת הערת העסק החי, החברה הינה בעלת יכולת להמשיך ולפעול במהלך עסקיה ובמסגרת זו לפרוע את התחייבויותיה כסדרן".

בדוחות מציינת גם IDB שקרן ההשקעות KKR הודיעה לה השבוע כי החליטה לסיים עימה את המו"מ למתן הלוואה של מאות מיליוני שקלים, בעקבות חקירתו של נוחי דנקנר ברשות ני"ע בחשד להרצת מניות לכאורה. IDB מציינת כי בין הצדדים שררו "פערים מהותיים מאוד" בכל תקופת המו"מ וכי בכוונתה "לקדם מתווה כאמור עם גופים דומים אשר פנו לחברה בנושא". ההלוואה נדרשת לצורך מיזוג כור עם דסק"ש, מהלך אותו מנסה IDB להוביל ויביא למחיקת כור מהמסחר בבורסה בדרך של הצעת רכש לציבור.

מלבד קרדיט סוויס שתרמה 218 מ' ש' לרווחי IDB, סלקום תרמה 44 מ' ש' (לעומת 65 מ' ש' ברבעון המקביל), מכתשים אגן תרמה 2 מ' ש' (לעומת הפסד של 12 מ' ש' ברבעון המקביל), כלל ביטוח תרמה 70 מ' ש' (לעומת הפסד של 116 מ' ש' אשתקד) ושופרסל תרמה 13 מ' ש' (לעומת הפסד של מיליון שקל ברבעון המקביל). המחיקות בגין פרויקטים בלאס וגאס של נכסים ובנין הסבו ל-IDB הפסד של 376 מ' ש', לעומת הפסד של 637 מ' ש' ברבעון המקביל.

נכון לסוף הרבעון השלישי היה ל-IDB גירעון של 1.6 מיליארד שקל בהון העצמי, לעומת כמיליארד שקל ברבעון המקביל.

דנקנר יוצא לארגנטינה

כזכור, במסגרת חקירתו ברשות ני"ע הפקיד דנקנר את דרכונו ונאסר עליו לצאת את הארץ, אלא באישור מיוחד. הוא גם הפקיד ערבות בסך 5 מיליון שקל. כעת, דנקנר מתכנן לצאת לארגנטינה בשבוע הבא על מנת לקדם השקעה נוספת של אדוארדו אלשטיין, שכבר השקיע 25 מ' ד' בקבוצה.

"מאחר והתחייבתי כלפי הרשות שלא להתייחס לתוכן הבדיקה, כל מה שאני יכול לומר בשלב זה הוא שבכל שלב משלבי ההנפקה שמרתי על החוק ועל כל הכללים על מנת להבטיח את תקינות ההנפקה", מסר דנקנר בהודעה שהוציאה IDB לתקשורת עם פרסום הדוחות. "כל התנהלותי הייתה בהתאם לכך. הסברתי זאת באריכות ובפירוט. הרשות מבצעת את תפקידה ובודקת את הדברים לעומקם. אני משוכנע שהחומר שהעברתי ושייאסף יוכיחו באופן הברור והחד משמעי ביותר, שלא נפל שום פגם חוקי ושלא היה שום דופי בהתנהלותי.

"אני ממשיך לפעול בנחישות כדי שקבוצת IDB תעמוד בכל האתגרים הגדולים שניצבים בפניה ואני משוכנע שנצליח במשימה. ייצוב IDB והובלתה לעמידה באתגרים ולצמיחה, הוא הנושא שעומד בראש סדר העדיפויות שלי, ובו אני מתכוון להמשיך להתמקד ולהקדיש לו את מירב זמני.

"ביום ראשון הקרוב אני מתכוון לצאת לארגנטינה, כדי לקדם עם אדוארדו אלשטיין את מימוש האופציה שניתנה לקבוצה שבשליטתו, להשקעה של עוד 75 מיליון דולר בגנדן. ההליכים מול הרגולטורים לאישור ההשקעה הנוספת על ידי אלשטיין, ובמיוחד קבלת היתר המפקח על הביטוח, מתקדמים גם הם. במקביל מתנהלים מגעים עם משקיעים וגופים בינלאומיים נוספים, על מנת לגייס הון לקבוצת IDB.

"במישור התוצאות אנו רושמים ברבעון השלישי של שנת 2012 ב-IDB פיתוח רווח של 110 מיליון שקל וב-IDB אחזקות הפסד של 20 מיליון שקל. בהשוואה לדוחות הקודמים אנו רואים בבירור מגמה של שיפור משמעותי בביצועים ובשווי השוק של כל החברות התפעוליות המרכזיות שלנו - כלל ביטוח, סלקום, שופרסל, מכתשים אגן ונכסים ובניין. גם שווי אחזקתנו בקרדיט סוויס עלה. תהליכי השיפור וההתייעלות הללו נמשכים בכל החברות, ואני מקווה שמגמת השיפור בתוצאות החברות בקבוצה תימשך ואף תתעצם. אני מבקש להודות לכל העובדים והמנהלים בחברות הקבוצה על תרומתם הגדולה והחשובה".