ג'וב פסגות: כך תמצאו עבודה לחורף באתרי הסקי

SkiDeal מציגה: עם מעט חשיבה יצירתית ושיטוט אינטנסיבי באינטרנט, תוכלו למצוא, אם לא את ג'וב חייכם, לפחות עבודה שתאפשר לכם גישה ישירה למסלולי הסקי

הסרט "המסלול לאהבה" שהציג את סיפורה של גולשת סנובורד אמריקאית, שהחליטה להעביר חורף באתר סקי באלפים ומצאה עבודה כמנהלת משק בית במלון שאלה (Chalet) בסן אנטון שבאוסטריה, העלה שוב את המודעות לאפשרות של בילוי חורף שלם במקום שבו הכי כיף להרגיש את החורף - באתרי סקי.

לא משנה בני כמה אתם ועד כמה אתם יודעים לגלוש, עם מעט חשיבה יצירתית ושיטוט אינטנסיבי באינטרנט, תוכלו למצוא, אם לא את ג'וב חייכם, לפחות עבודה שתאפשר לכם גישה ישירה למסלולים. הנה כמה דרכים מקוריות להביא את ההר למוחמד ולבלות את החורף הקרוב על ההר.

נתחיל ונציין שבעלי דרכון אירופאי או אמריקאי ואישורי עבודה מתאימים, יזכו למגוון משרות באתרים. גם למי שאין יש לא מעט אפשרויות נוספות, ותמיד יהיו מקומות שיסכימו לקבלכם גם בלי התעודות הנחשקות, אך קרוב לוודאי שיהיה עליכם לפשפש את דרככם האינטרנטית בחוכמה.

דירגנו עבורכם את הג'ובים הלבנים לפי כמות שעות הגלישה לה תזכו בכל אחד מהם מהקל אל המגניב:

ברמנים ומלצרים: מגוון רחב של ברים ודיסקוטקים באתרים השונים שמחים להעסיק מדי שנה מלצרים וברמנים שרואים עצמם חלק מתרבות הסקי והסנובורד. אלה שייבחרו, ייהנו ממספר שעות גלישה מדי יום. לעיתים יהיה זה על חשבון שעות השינה, שכן הבילויים נמשכים עד לשעות הקטנות, ובכל זאת זהו דיל מצוין, שגם מאפשר לכם להרגיש במרכז העניינים וגם מאפשר לכם ימי גלישה מלאים.

בהגיעכם לבחור מקומות בילוי לעבוד בהם, כדאי לחשוב על האווירה הצוהלת, על כמויות האנשים (שמשאירים טיפים בסוף) ועל אפיפות המקום. ככל שהמקום מאוורר יותר, יהיה לכם נעים לעבוד בו שעות מרובות.

שני המקומות הכי נחשקים לעבוד בהם ומין הסתם, הג'ובים שהכי קשה לתפוס, הם ב- Folie Douce בצרפת. זהו פאב מסעדה שפועל משעות הצהריים ב-Val Thorens וב-Tignes ומסיים את פעילותו בחשיכה, כך שגם אחרי כל הניקיונות, עוד תספיקו לצאת לבלות ובבוקר תספיקו לגלוש.

העובדים בו זוכים לסקיפס עונתי, לשכר גבוה יחסית לשעה ולטיפים טובים. את הפאב המקביל האוסטרי שלו, ה-Mooserwirt, תמצאו באתר הסקי St. Anton. בפאבים אחרים כמו ה"פאשה" שבאישגל (אוסטריה) תקבלו טיפים טובים, תזכו לחצי יום גלישה, אך העבודה תימשך אל תוך הלילה.

מקצועות נוספים נדרשים באתרי הסקי, כמו שפים ועוזרי שפים, שוטפי כלים ומלונאים למשרות קבלה. הרבה בעלי דירות שאלה (Chalet) מחפשים חבר'ה צעירים לתחזוקה של הדירות וכמו בסרט, זה אכן ג'וב מגניב. במלונות ובמרכזי הספא גם מצילי בריכות ימצאו עבודה (לבטח עם תעודה שמקובלת באירופה) ומסאז'יסטים טובים יוכלו להציע את שירותם.

הנה כמה אתרים בהם תוכלו להתעדכן בעבודות החמות:
http://www.ski-jobs.co.uk/
http://www.coolworks.com/ski-resort-jobs/
http://www.seasonworkers.com/skijobs/
http://www.ifyouski.com/more-home/more/ski-resort-jobs.aspx

מוכרים בחנויות ציוד: בקהילת הסנובורדיסטים תמצאו לא מעט חבר'ה מכל העולם, שיוצאים לעבוד בחנויות למכירת ציוד. Whisler בקנדה, היא אופציה מצוינת למי שאין לו דרכון אמריקאי או אירופאי וגם ניו זילנד לא תגיד לכם "לא". אתרי הסקי הם מקום מפגש לגולשים מכל העולם ובעלי העסקים משתפים פעולה בעניין זה. לרוב תזכו ביום חופשי בשבוע ובשעתיים הפסקה מידי יום. סקיפס עונתי תצטרכו לקנות בעצמכם, אך תוכלו ליהנות מציוד חינם.

שייפרים: ג'וב פסגות ללא ספק, שלרוב מבוצע על ידי סנובורדיסטים מנוסים. ה-Shaper הוא בעצם גנן הסנופארקים, שעובר בין המקפצות השונות מידי יום, מגרף, משטח ומעצב אותן מחדש, כך שיהיו נוחות ונקיות לשימושם של הקופצים. הוא משתמש בחתולי שלג, במגרפות ענקיות ובמלח גס להמסת הקרח ולעיצוב. לקראת האירועים הגדולים - תחרויות ה-X-Games בטין (צרפת), ה-Suzuki Nine Knights בליביניו (איטליה), תחרויות ה-FIS באתרים השונים ויתר אירועי העונה, מתגברת עבודתם של השייפרים, שבונים את מתחמי הקפיצות הגדולים ואת ה-Half Pipes.

על מנת לבצע את תפקידם בגבורה, נדרשים השייפרים להבין היטב בסנובורד ובפריסטייל ולדעת מה הגולשים בסנופארקים מחפשים. השייפרים זוכים למגורים ולסקיפס עונתי בנוסף למשכורתם.

מדריכי סקי: פה מדובר בהכשרה די יקרה שמיועדת למי שכבר יודע שירצה לבלות על ההרים מספר שבועות בשנה. את ההכשרה תוכלו לעשות באירופה במגוון אתרים או דרך איגוד מדריכי הסקי בישראל. ההכשרה אורכת מספר חודשים ובסיומה תקבלו תעודה, שעימה תוכלו למצוא עבודה ברוב האתרים באירופה ובעולם, אך לא בכולם. בצרפת למשל אין כניסה למדריכים זרים.

המדריכים שם עוברים הכשרה בת שנתיים והיא ניתנת רק לבעלי אישור עבודה אירופאי. באנדורה תעברו תהליך קצר של הוצאת אישור עבודה ולאחריו תוכלו לבלות שם עונה שלמה מידי שנה. באתרים באיטליה ובאוסטריה עלולות להיות הגבלות על כמות הזמן באתרים בכל פעם, אך באופן כללי תוכלו לעבוד שם. מדריכים ישראלים רבים בוחרים לעבוד כעצמאים עבור מגוון חברות תיירות ישראליות, ניתן כמובן לעבוד באתר החרמון ועבור חלק מבתי הספר וסוכנויות הנסיעות בחו"ל. לא תתעשרו מזה, אך לבטח תיהנו ותתמקצעו היטב בגלישה משנה לשנה.

מלווים באתר: הג'וב שתמיד זוכה למירב הקולות ולתואר "ג'וב החלומות", הוא מלווה של חברת SkiDeal. זוהי המצאה ספציפית של חברת תיירות הסקי הגדולה, שמטיסה מדי שנה כעשרים יוצאי צבא חרוצים, שעוברים הכשרה ארוכה ונוקשה במשרדי החברה ומבלים את עונת הסקי בשלמותה באתרים.

הם זוכים לממוצע של שלושה ימי גלישה בשבוע, מגורים, ציוד וסקיפס לעונה. על אף התענוג הצרוף שבעניין וימי הגלישה הרבים, מדובר בג'וב שדורש אחריות מרובה ומהותו - לדאוג ללקוחות החברה מרגע נחיתתם באירופה לאורך כל החופשה, כולל תקשורת עם הספקים ובתי המלון, ארגון בילויים משותפים ומציאת פתרון לכל בעיה שצצה במהלך החופשה.