יחימוביץ' חושפת תוכניתה הכלכלית: הגבלת שכר בכירים בחברות ציבוריות ופירוק מבנה הפירמידות

יו"ר מפלגת העבודה חשפה הערב את התוכנית הכלכלית של המפלגה לקראת הבחירות, הבנויה מ-5 אבני-בניין מרכזיות: "החזרת שירותי הבסיס, שכר הוגן עבור עבודה קשה, הורדת מחירי הדיור והמזון, תחרות הוגנת ומיסוי הוגן"

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' חשפה הערב (ב') את התוכנית הכלכלית של מפלגת העבודה. התוכנית בנויה מ-5 אבני-בניין מרכזיות על-פי המפלגה:

■ החזרת שירותי הבסיס - שימוש בכספי המסים להגדלת ההוצאה האזרחית ולהענקת חינוך איכותי חינם, שרותי בריאות זולים וטובים יותר ותחבורה ציבורית אמינה יותר.

■ שכר הוגן עבור עבודה קשה - צמצום דרמטי של תופעת עובדי הקבלן, תגבור אכיפת חוקי עבודה, צמצום פערי שכר והעלאת שכר מינימום, רגולציה אפקטיבית על שוק ההון והגברת אחריות המדינה על הבטחת החיסכון הפנסיוני של הציבור.

■ הורדת מחירי הדיור והמזון - הורדת מחירי הדיור על ידי בנייה ושיווק של אלפי יחידות דיור חדשות לשוק, והורדת מחירי המזון באמצעות פיקוח על המחירים ומע"מ מופחת.

■ תחרות הוגנת - מאבק בריכוזיות, עידוד התעשייה היצרנית, השקעה נמרצת בעסקים קטנים ובינוניים.

■ מיסוי הוגן - העלאת המיסוי על העשירים ביותר ועל האלפיון העליון של החברות הרווחיות, הפחתת המיסים העקיפים (מע"מ מופחת על מוצרי יסוד), העלאת התמלוגים והמיסוי על אוצרות הטבע של המדינה, שימוש ברווחים מהפקת מחצבי המדינה לטובת כלל האזרחים.

בשוק ההון כוללת התוכנית הגבלה על יכולתם של מבצעי תספורות לגיוס אשראי; ריסון עסקאות בעלי עניין; הגבלת שכר בכירים בחברות ציבוריות; הגבלת דיוידנדים שנועדו למימון רכישות ממונפות; ניתוק הזיקה בין בעלי שליטה לבין מעריכי שווי; פירוק מבנה הפירמידות.

יחימוביץ' מתכננת להקים קרן לאומית למשאבי טבע ולפיתוח המשק והחברה. במסגרת תוכנית המיסוי נכללים תיקון מס החברות למס חברות דיפרנציאלי; חוק עידוד השקעות הון דיפרנציאלי; העמקת הגביה ובלימת תכנוני מס; גביית מס על הרווחים הכלואים; מס על רווחים ממשאבי טבע; העלאת מס הכנסה עבור אנשים המשתכרים יותר מ-50,000 שקל בחודש; השוואת מס על רווחי הון למס על העבודה; החלת מס עיזבון בשיעור של 5% על עזבונות מעל 15 מיליון ש"ח; ביטול הורדת מכסים.

המדיניות הפיסקלית בתוכנית של מפלגת העבודה כוללת ביטול אחראי של מגבלת ההוצאה; הגדלה שנתית הדרגתית של ההוצאה האזרחית במימון מערכת המס; תקרת גירעון שנתי של 3%; אפשרות להגדלת גירעון בעת מיתון.