תדהמה בישראל ביתנו: ליברמן מדיח גם את סגנו דני אילון

(עדכון) מוקדם יותר היום החליט ליברמן להדיח את מיסז'ניקוב ואת אנסטסיב מיכאלי ■ מיסז'ניקוב: "מסתכל בסיפוק על ההישגים שלי" ■ בספטמבר פורסם תחקיר בערוץ 2 לפיו מיסז'ניקוב השתכר ובילה במועדון חשפנות - וליברמן גיבה אותו

אחרי אנסטסיה מיכאלי ושר התיירות סטס מיסז'ניקוב, שר החוץ אביגדור ליברמן החליט להדיח גם את סגנו דני אילון, שלא יתמודד ברשימת ישראל ביתנו לכנסת ה-19. לקראת הצגת רשימת ישראל ביתנו לכנסת הערב התברר כי שר החוץ אביגדור ליברמן החליט שלא לשבץ ברשימה גם את סגנו אילון.

אילון עלה לתודעה הציבורית בין היתר בשל פרשת "הכסא הנמוך" בתחילת 2010, בה הוא נפגש עם שגריר טורקיה בישראל, על רקע המשבר הדיפלומטי בין המדינות בשל פרשת המרמרה, הושיב אותו על כסא נמוך, נזף בו וסרב ללחוץ את ידו.

מסז'ניקוב אמר בתגובה להחלטתו לפרוש מהחיים הפוליטיים: "לאחר 10 שנים בהן שירתתי כנבחר ציבור, מתוכן שבע שנים בכנסת ובממשלת ישראל, הודעתי לאביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, כי איני מתכוון להתמודד בבחירות לכנסת ה-19", אמר הבוקר שר התיירות.

"במשך 7 שנים כיהנתי בתפקידים בכירים, מתוכן שימשתי כיושב ראש ועדת הכספים בכנסת ה-17 וכשר התיירות בכנסת ה-18. אני מסתכל בגאווה ובסיפוק על ההישגים שלי בתפקידים אלה ועל התרומה הכלכלית והחברתית שלי למדינת ישראל, ובכלל זה מספרי שיא של תיירות נכנסת בשלוש השנים האחרונות וגידול של 28 אלף במספר המשרות החדשות בענף התיירות כתוצאה מכך; תוספת של 38 מיליארד שקל להכנסות המדינה בשנה האחרונה; יצירת 1,200 עסקים קטנים ובינוניים בענף התיירות בשלוש השנים האחרונות; שיקום ופיתוח ים המלח כאחד מאתרי הנופש המובילים בעולם; הובלת הרפורמה שאושרה באחרונה בממשלה להוזלת עלויות הנופש בישראל ב- 20%, ועוד".

לדבריו, "לצד הסיפוק העצום, אני מרגיש מיצוי לעת עתה בעשייתי כשליח ציבור ויש לי כוונה להמשיך ולתרום למשק הישראלי בתפקידים מרכזיים אחרים שאמלא. אינני פורש מהעשייה הציבורית והעסקית, ויש לי כוונה להמשיך ולתרום מכשרוני, ניסיוני וממרצי. יחד עם זאת, ההחלטה שלקחתי, חשובה גם להתפתחות האישית והמקצועית שלי".

יו"ר "ישראל ביתנו", השר אביגדור ליברמן מסר כי הוא מצר מאוד על פרישתו של מיסז'ניקוב, "חברו לדרך מזה 14 שנים", כפי שהגדיר אותו, מהחיים הפוליטיים. השר ליברמן אומר כי "השר מיסז'ניקוב מילא שורה של תפקידים מרכזיים במערכת הפוליטית בשתי הקדנציות האחרונות, הצליח מעל ומעבר בכל אחד מהם ותרם רבות לחוסנה הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל ולאזרחיה. גם עכשיו השר מיסז'ניקוב היה אמור להיות משובץ גבוה מאד ברשימת מועמדים לכנסת ה-19 מטעם מפלגת 'ישראל ביתנו', ולמלא תפקיד בכיר בממשלה העתידית.

"אני מקבל בהבנה את רצונו של מיסז'ניקוב להתקדם בחייו המקצועיים לעבר אתגרים חדשים. מקצועיותו, הידע הרב-גוני שלו והניסיון העשיר שצבר במערכות שונות יהיו לו לעזר גם בעתיד, כמו גם לכל מערכת שבה הוא יבחר להשתלב.אני מאחל לו הצלחה בכל אשר יפנה".

בספטמבר פורסם תחקיר בערוץ 2 שטען כי מיסז'ניקוב השתכר ובילה במועדון חשפנות. ליברמן גיבה בזמנו את מיסז'ניקוב ואמר ש"לאדם שחוגג 40 מותר לשתות".

אמש הודיעה אנסטסיה מיכאלי, חברת הכנסת ששפכה מים על ח"כ ראלב מג'אדלה, התעמתה עם ח"כ חנין זועבי וטענה שהומואים מתים עד גיל 40, שלא תתמודד ברשימת ישראל ביתנו לכנסת הבאה. יממה לפני פרסום החלטת הוועדה המסדרת של ישראל ביתנו, החליטה מיכאלי, שככל הנראה נודע לה כי לא תשובץ במקום גבוה ברשימה, להקדים את פרישתה. בדף הפייסבוק שלה כתבה מיכאלי כי לא תכהן כחברה בכנסת הבאה מסיבות אישיות. "בעקבות הפניות הרבות אשר מגיעות ללשכתי אני מודיעה על כך שאיני מתמודדת בבחירות לכנסת ה-19 מסיבות אישיות. בברכה, אנסטסיה מיכאלי", כתבה.

רשימת ישראל ביתנו צפויה להיחשף הערב. בשעה 19:00 ייתכנס מרכז המפלגה במלון פארק בירושלים כדי לאשר את המלצותיה של הוועדה המסדרת לרשימת המועמדים לכנסת של המפלגה. ככל הנראה יפורסמו התוצאות לקראת השעה 20:00. ככל הידוע לרשימה יצטרפו יאיר שמיר וליאון ליטינצקי שעזב את המפלגת העבודה, אולם לא ידוע איך תראה שאר הרשימה וכמה שמות נוספים יצטרפו אליה וגם לא מי לא יחזור אליה. רשימת ישראל ביתנו תאוחד עם זו של הליכוד עד יום חמישי בשיטת הזיגזג.