חשד: כנופיה מישראל גנבה 4 מיליון אירו מחשבון בנק בשוויץ

מדובר בחשבון בבנק מוכר בשוויץ שבו מחזיקים על-פי רוב הון שחור ■ בעקבות המקרה פתחה משטרת שוויץ בחקירה, בשיתוף-פעולה עם האינטרפול

איש עסקים ישראלי מתחום הפיננסים, המתגורר בדרום הארץ, נפל באחרונה קורבן להונאת בנק מתוחכמת בשוויץ, שנעשתה על-ידי עבריינים ישראלים.

לפי מידע שהגיע ל"גלובס", הכנופייה הישראלית הצליחה לגנוב מחשבונו החסוי של איש העסקים כ-4 מיליון אירו. מדובר בחשבון בבנק מוכר בשוויץ שבו מחזיקים על-פי רוב הון שחור, שאינו מוכר לרשויות המס במדינת אזרחותם או במקום התושבות של המחזיקים.

בעקבות המקרה פתחה משטרת שוויץ בחקירה, בשיתוף-פעולה עם האינטרפול. בגרמניה נעצר באחרונה אדם הקשור לפרשת ההונאה.

לפי התלונה שהגיש איש העסקים באמצעות עו"ד מרדכי ציבין, שיטת ההונאה של קבוצת הישראלים הייתה פשוטה למדי. הם שלחו כ-5 הודעות פקס לבנק השוויצרי, ובהן הוראות להעביר את כספיו של איש העסקים לחשבונות בנק באתונה, לאס וגאס, אנגליה וגרמניה. כדי לשכנע את פקידי הבנק לבצע את העברת הכספים, "שתלו" העבריינים על גבי הפקסים צילום של חתימתו האותנטית של איש העסקים, שנגזרה מצ'קים שלו שהונפקו לטובת מוטבים שונים.

לפי החשד, כל העברה של פקס לוותה בשיחת טלפון של אחד העבריינים לפקיד הבנק בשוויץ, שבו הוא התחזה לאיש העסקים, וביקש גם טלפונית לבצע את ההעברות. לפקיד המטפל בבנק היו, ככל הנראה, ספקות באשר לזהות המתקשרים, אך משום מה הוא העדיף להתעלם מהן.

העבריינים גם טענו בפני הבנק כי הם זקוקים לכסף כדי לבצע עסקאות יהלומים, ותוך שהשתמשו בנייר מכתבים מזויף של עורך דין שאינו קיים.

הותירו 8,000 דולר בחשבון הבנק

ככול הידוע, פרטי חשבון הבנק של איש העסקים הישראלי נודעו לעבריינים מפי נציג לא רשמי של הבנק השוויצרי בישראל, שקיבל כסף תמורת המידע. בדרך זו נגנבו, ככל הנראה, כל הכספים בחשבונו של איש העסקים, פרט ל-8,000 דולר שהכנופייה "הואילה" להשאיר בחשבונו.

אחרי שאיש העסקים גילה כי חשבונו רוקן, הועברה הפרשה לחקירת שופטי חוקר בשוויץ, שהעביר את הפרטי המקרה למשטרות גרמניה, ישראל, ארה"ב ויוון.

בימים אלה מנהל עו"ד ציבין, שידוע בקשריו הבינלאומיים, משא-ומתן עם הבנק השוויצרי, כדי שאיש העסקים הישראלי יקבל בחזרה את הכספים שנגנבו ממנו בתוספת הוצאות ופיצויים.

את החשודים בהונאה חשף משרד החקירות "פוקוס ייעוץ וביטחון" מהרצליה. בהנחייתו של עו"ד ציבין אסף המשרד ראיות נגדם, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים ומעקבים סמויים.