אינסייטק קיבלה אישור לשיווק מכשיר ה-Exablate Neuro

החברה בשליטת אלביט טכנולוגיות רפואיות ■ בעקבות האישור תוכל אינסייטק לשווק את המוצר לטיפול בפרקינסון ■ מוטי זיסר: "זה היום שאני מחכה לו 12 שנה"

חברת אינסייטק, בשליטת (64%) אלביט טכנולוגיות רפואיות הבורסאית, הודיעה על קבלת אישור לשיווק באירופה של מכשיר ה-Exablate Neuro שלה (לשעבר Exablate 4000), המיועד לטיפול במחלות מוח.

בעקבות האישור תוכל אינסייטק לשווק את המוצר לטיפול בפרקינסון, רעד לא פרקינסוני וכאב נוירופתי, שמקורות בפגיעה בעצבים.

"זה היום שאני מחכה לו 12 שנה", אמר מוטי זיסר, בעל השליטה בשרשור בחברה.

אינסייטק מקדימה את לוחות הזמנים שהציבה לקבלת אישורים אלה. בדו"ח הרבעונים שלה מסרה כי היא מצפה לקבל את אישור ה-CE להתוויות הללו ב-2013.

האישור התקבל לאחר שהמוצר נבחן באירופה ב-120 מטופלים בשלוש ההתוויות. לאחר ההודעה יורדת מניית אלביט טכנולוגיות (הנסחרת ברשימת השימור) ב-1.5% והחברה נסחרת לפי שווי של 102 מיליון שקל.

הטכנולוגיה של אינסייטק מאשפרת צריבה סלקטיבית של רקמות בתוך הגוף, על ידי מיקוד של קרני אולטרהסאונד מכמה כיוונים בנקודה אחת, באופן שאינו יוצר כל נזק לרקמות הבריאות המקיפות את אותה הנקודה שמעוניים לצרוב.

עד כה המוצר אושר לשימוש לטיפול בשרירנים ברחם בלבד. אולם, ניתוחי מוח תמיד היו שוק היעד המסעיר ביותר של המוצר. זאת משום שבתחום המוח יש צורך מיוחד להגיע אל רקמות פנימיות, מבלי לחתוך או להקרין רקמות חיצוניות (כלומר את הגולגולת ורקמת מוח בריאה).

בהמשך מקווה החברה כי המוצר ישמש כחלופה לניתוחים להסרת גידולים במוח, אולם כרגע השימושים הם לתחומים לא סרטניים. גם אלה הם שווקים גדולים מאוד, עם פוטנציאל של מספר מיליוני דולרים לאחר שהמכשיר יאושר לשיווק בעולם כולו.

לפני כמה חודשים קיבלה אינסייטק השקעה של 31 מיליון דולר, ברובה מחברת המכשור הרפואי GE. בעקבות ההשקעה הפכה GE למעורבת יותר בחברה, והיא גם המשווקת של המוצרים של אינסייטק. תמיכה זו במערך השיווק של החברה עשויה לתרום באופן משמעותי לקצב המכירות שלה. אולם, טרם יחלו מכירות משמעותיות, תפעל החברה לקבל שיפוי ביטוחי במדינות השונות באירופה, לטיפולים שהיא מציעה.

בתשעת החודשים הראשונים של 2012, רשמה אינסייטק מכירות של 12.4 מיליון דולר, גידול של 58% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בעבר אמר זיסר כי הוא מצפה כי תוך שלוש שנים החברה תהיה רווחית.

השוק הגדול ביותר עבור אינסייטק הוא עדיין השוק האמריקני, בו מוצריה מאושרים לשיווק היום רק לתחום הטיפול בשרירני רחם.

החברה נמאצת בסדרה של ניסויים קליניים כדי להוכיח את יעילותה מוצר במספר תחומים נוספים וביניהם בתחום הנוירולוגי. החברה כבר החלה בניסויים להוכחת יעילותה בתחום הרעד הלא-פרקינסוני והכאב הנוירופתי, והיא צפויה להתחיל בניסוי להוכחת היעילות בפרקינסון בקרוב.