דיווח: ב"טיימס": ישראל עשויה להשתתף בתקיפת סוריה

ה"טיימס" הלונדוני מדווח כי במקרה בו שלטון אסד יעשה שימוש בנשק הכימי שברשותו נגד כוחות המורדים ההולכים ומשתלטים בהדרגה על שטחים נרחבים בסוריה, תצא לדרכה מתקפה צבאית רב-לאומית, בה תיקח חלק גם ישראל

ישראל תתקוף את משטר אסד בסוריה? ה"טיימס" הלונדוני מדווח כי במקרה שבו משטר אסד יעשה שימוש בנשק כימי נגד כוחות המורדים במדינה, כוחות מטעם ארה"ב, ירדן, טורקיה, בריטניה וישראל יפתחו במתקפה בסוריה - כך פורסם הבוקר בעיתון "מעריב".

על-פי הדיווח, ארה"ב ובריטניה כבר מוכנות עם התוכנית הצבאית למתקפה בסוריה, שצפויה לכלול פעולה קרקעית בהשתתפות של 75 אלף חיילי קומנדו שישתלטו על מתקני הנשק הכימי במדינה. התוכנית גובשה בחודשים האחרונים ויכולה לצאת לדרך בכל רגע, כך לדברי גורם אמריקני בכיר.

התוכנית שבמסגרתה תיתכן מתקפה צבאית על סוריה תיעשה במסגרת של "קואליציה רב לאומית", שישראל תהווה חלק ממנה. במאי האחרון התקיים בירדן תרגיל בהשתתפות 19 מדינות כולל ארה"ב שדימה תסריטים של מלחמה בנשק כימי, בהשתתפות של 12 אלף חיילים.

האפשרות שמועצת הביטחון תאשר תקיפה בסוריה אמנם קלושה בשל התנגדותן הצפויה של רוסיה וסין, אולם ארה"ב מתכננת להאשים את משטר אסד בהפרה של החוק ההומינטרי הבינלאומי כבסיס חוקי לפעולה צבאית אפשרית, בגיבוי הקואליציה הרב-לאומית שהיא מקימה, כאמור, בשיתוף ישראל.

בסוריה קיימים כמה אתרים של נשק כימי הסמוכים לדמשק, חלב וחומס. על פי דיווחים שונים, מומחים מטעמו של אסד כבר החלו לחבר את תרכובת גז מסוג סארין ולמלא בו פגזים של הצבא הסורי, שככל הנראה החל בתהליך של העברת הנשק משלושה אתרים במדינה.

אמש הזהיר נשיא ארה"ב ברק אובמה את נשיא סוריה אסד מפני שימוש בנשק כימי במלחמת האזרחים בארצו נגד המורדים. "אני רוצה להבהיר שהעולם צופה באסד. שימוש בנשק כימי יהיה לחלוטין לא מקובל, וזו תהיה טעות טראגית של המשטר הסורי להשתמש בו. אם הוא יעשה כן, יהיו לכך השלכות ורק אסד יהיה אחראי", אמר הנשיא. ה"טיימס" הוסיף ודיווח הלילה כי ארה"ב מוכנה לתקוף את מתקני הנשק הכימי בסוריה "בתוך ימים".